י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יממה לבחירות בניו יורק - קרב על הקול החרדי

לראשונה יתמודדו שני חרדים - דב הייקינד ונחמן קאלער - על תפקיד חבר בית מועצת המחוקקים מטעם מחוז ברוקלין

דב הייקינד ונחמן קאלער. צילומים: בחדרי חרדים
דב הייקינד ונחמן קאלער. צילומים: בחדרי חרדים

יממה לבחירות בניו יורק בהן מתמודדים דב הייקינד, חבר בית מועצת המחוקקים בניו יורק, ונחמן קאלער, מיליונר חרדי ותלמיד חכם שקורא תיגר על מועמדותו של הייקינד, והאווירה ברחובות בורו פארק ופלטבוש מתלהטת.

הבחירות שיתקיימו מחר (שלישי) הן לתפקיד חבר בית המחוקקים האמריקאי המיוצג על-ידי מחוז ברוקלין - הכולל בתוכו את השכונות החרדיות ובפרט את שכונת בורו פארק.

בתקופה האחרונה נערכו כנסים לטובת כל אחד מהמועמדים, ומודעות ענק נתלו ברחובותיה של השכונה החרדית וגררו מלחמות ליליות.

כל מועמד הציג עצמו בפני החצרות והקהילות הגדולות כמי שיעזור ויסייע לציבור, כל מועמד הציג אף תמיכה מגדולי האדמו"רים ומכתבים לטובתו, עבור כל מועמד נתלו מודעות תמיכה על לוחות המודעות וחלונות הראווה של החנויות, כשהן מתורגמות לשפת היידיש.

בשבוע שעבר התראיינו שני המועמדים לשליח 'בחדרי חרדים' משה ויסברג ששהה בניו יורק והציגו את תוכניותיהם להמשך עשייה בקרב הציבור החרדי.

חבר מועצת בית המחוקקים דוב הייקינד המשמש כבר 32 שנה בתפקידו סייר בבתי המדרשות בבורו פארק עם עסקנים ואישי ציבור. כך גם המועמד נחמן קאלער מסייר בכל תקופת הבחירות בפגישות עם צמרת העסקנים ומציג את תוכניותיו לציבור.

בסיורו בבית המדרש דחסידי סאטמר 53 סטריט עם העסקנים הרב נפתלי משה אינדיג, מעסקני סאטמאר והרב שלמה ברוין, הראה להייקינד המיליונר החרדי ומגדולי תומכי התורה הרב אהרן נאה, שהינו ידידו החרדי של ראש העיר ניו יורק, את מאמר חז״ל 'ואין להם מנוחה כדוב' ורש"י מפרש ״דוב אין לא מנוחה אלא הולך ובא כל שעה״. נאה אמר להייקינד "דב הייקינד אין לך מנוחה. 32 שנה אתה כולך לעזרת הציבור. יש לך רקורד של עשייה מרשימה לבוא לעזרת הציבור".

מצד שני מציין נאה כי הציבור בבורו פארק צריך גם את תכנית הדיור של המועמד הנגדי נחמן קאלער, עקב מצוקת הדיור הנוראה הקיימת בבורו פארק.

דב הייקינד בראיון ל'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר

המתמודדים בסיורים






















































































דב הייקינד נחמן קאלער בחירות בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד