כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאכזב את הימין

"היורש" של נתניהו קורא לעצור את החקיקה

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, אמנם מתנגד נחרצות לקמפיין אי ההתייצבות למילואים, אולם קורא לחברו הטוב ראש הממשלה נתניהו שהגדיר אותו בעבר כיורשו - לעצור את החקיקה למען שלימות העם וצה"ל

"היורש" של נתניהו קורא לעצור את החקיקה
הרמס"ד לשעבר יוסי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, מי שכונה לא אחת כיורשו הטבעי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שהאחרון סומך עליו את ידו ורואה בו אדם חכם וחריף שכל שמסוגל להיכנס לנעליו, אכזב אמש רבים במחנה הימין כאשר שבר שתיקה בראיון ליונית לוי ב'חדשות 12' שבו קרא לעצור את החקיקה.

"החלטתי שהגיע הזמן לצאת בקול קורא. לעצור את מה שאנחנו רואים כרגע. לתת הזדמנות שוב לכל אחד מן הצדדים באשר דעתו הנחרצת תהיה לקחת פסק זמן ממה שנדמה לי קורליס דו-צדדי, להתנגשות רכבות, לעצור ולחשב מסלול מחדש, או לחשוב איך נכנסים למסלול מחדש יחדיו". הסביר כהן בפתח הראיון את סיבת השתיקה בעת הזו.

לדבריו, "יש כאלה הטוענים שהדבר הזה לא יכול להיעצר, כי אסור לעצור אותו. זהו הרס הדמוקרטיה. יש את הצד השני שאומר: הפוך הוא. זה הרס הדמוקרטיה, החקיקה עצמה. אני חושב שאם לוקחים בחשבון את כל הדעות כולן נדמה לי שעוצמת ההתנגשות כבר קשה מדי. אם יש צד אחד צודק ואין כנראה צד אחד שצודק תמיד בכל, אני חושב שמדינת ישראל לא רק רשאית או זכאית, היא חייבת להגיע לפשרה בנושא הזה".

כהן בראיון. צילום מסך מתוך 'חדשות 12'.

עוד אמר יוסי כהן בראיון ל'חדשות 12': "ברמה האישית, הכי אישית, מדינת ישראל זה הדבר שהכי מעניין אותי לצד משפחתי, חבריי וידידיי בכל הדברים האחרים שהם חשובים ברמה הערכית. אני בתחושה של הנה, אנחנו באמת במסלול התנגשות שעלולים לדעתי מצד מתנגדי הרפורמה ואולי גם מהצד האחר לחצות קווים אדומים שלא נחצו עד כה. על מנת שהכאבים האלה לא ייחצו ועל מנת שאנחנו נוכל להמשיך ולחיות כאן במדינה סוברנית, מדינה דמוקרטית ויהודית, ואני לא יכול להפריד בין הדברים ולהגיד מה יותר חשוב ממה, הכול בעיניי חשוב כמסלול אחד. אני חושב שהגיעה השעה ולא יקרה כלום אם נעצור, נחשוב, נדבר יחד וננסה אולי להגיע לאיזשהן הסכמות".

על אי ההתייצבות למילואים אמר הרמס"ד לשעבר, "אני לא תומך בו. קו אחד אדום שאני לא חושב שצריך לחצות הוא השירות הביטחוני. עבדתי תחת כל ראשי הממשלה מאז 1983. יחד איתי עבדו אנשים שאני אפילו לא יודע מה דעתם הפוליטית. לא שאלנו אותם".

כשנשאל האם הוא עדיין ביחסים קרובים עם בנימין נתניהו, השיב: "אנחנו מדברים לא הרבה, אני מודה, אבל כן יש קשר, אני מזכיר שאולי מתוך הרגל רוב המאמצים שעשית היו מאחורי הקלעים. אני מקווה שאנשים יבינו גם את המהלך הזה. מקווה שיבינו אותו בימין, בשמאל ובמרכז, מקווה שיבינו אותו כל תנועות המחאה, מקווה שיבינו אותו כל מי שצריכים להבין אותו נכוחה, ולדעת שמתוכי יצאה בעצם זעקה, שאומרת: אנשים יקרים בכוחכם רגע לעצור, לתכנן מחדש. לא יקרה כלום לדמוקרטיה".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו עילת הסבירות יוסי כהן הרפורמה המשפטית יונית לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד