כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אולי גם אתם זכאים

מאות אלפי שקלים לעובד שנדבק בקורונה

עובד מפעלי ים המלח שנדבק בקורונה במהלך עבודתו זכה לפיצוי בסך מאות אלפי שקלים עקב כך שהוא סובל מתסמיני פוסט קורונה | כל הפרטים

מאות אלפי שקלים לעובד שנדבק בקורונה
מסכת הגנה מפני קורונה צילום: unsplash

הקורונה אמנם כבר הוכרזה כעוד מחלה מדבקת, אבל גם כיום, יותר משלוש שנים מאז פרוץ המגפה העולמית, רבים מביננו עדיין סובלים מתסמיני פוסט קורונה, הידועים בשמם המקצועי "לונג קוביד".

על כך יכול להעיד עובד במפעלי ים המלח, בן 51, שנדבק בנגיף במהלך עבודתו בעיצומה של המגפה, והתסמינים הקשים מלווים אותו עד היום.

העובד פנה לעו"ד שירי אלון, שהגישה תביעות רבות בנושא, כדי שתגיש בשמו תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) על מנת שזה יכיר במחלה כפגיעה בעבודה.

בתביעה נטען, כי קיימות הוכחות רבות, כולל חקירה אפידמיולוגית, לכך שהעובד נדבק בנגיף במהלך עבודתו. כמו כן, נטען כי מאז שנדבק במחלה, ביוני 2020 ועד היום, סובל העובד מכאבי ראש עזים, הפרעת הסתגלות המלווה בדיכאון וחרדה, פגיעה בזיכרון לטווח הקצר, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות אכילה, כאבים ודלקת בשריר, עייפות וכן מתסמונת הפיברומיאלגיה. הוא מטופל בתרופות, ונמצא תחת מעקב נוירולוגי.

לדברי עו"ד אלון, התובע אמנם שב למקום עבודתו, אך הוצב בתפקיד שונה, שכן בשל תסמיני ה"לונג קוביד" הוא אינו מסוגל לבצע עבודה פיזית.

התביעה להכרה במחלה כפגיעה מעבודה התקבלה, וועדה רפואית מסכמת מטעם המל"ל קבעה לתובע נכויות זמניות גבוהות בשיעור של 50-100 אחוזים, ובהמשך נכות צמיתה בשיעור של 27 אחוזים.

בשל הנזקים מהם הוא סובל, קיבל העובד קצבה חד פעמית בסך של כ-110 אלף שקלים, ובנוסף החל לקבל גמלה חודשית בסך 4,500 שקלים, שתינתן לו עד שארית חייו.

לדברי עו"ד אלון, בימים הקרובים תוגש למל"ל תביעה להגדלת שיעור נכותו של העובד בשל ההחמרה בפיברומיאלגיה שממנה הוא החל סובל, וגם זאת עקב מחלת הקורונה בה לקה.

"רבים אינם יודעים זאת, אך גם אם נפגע עבודה שב לעבודתו, כמו במקרה הזה, הדבר לא שולל ממנו זכאות לגמלה חודשית מהמל"ל" אומרת עו"ד אלון. לדבריה, סכום הגמלה נקבע על פי גובה שכר הנטו החודשי של העובד ברבעון שקדם לפגיעה.

לדבריה, חולים רבים, שנדבקו בקורונה במהלך עבודתם, ובעקבות כך לקו בפיברומיאלגיה, הוכרו על ידי המל"ל כנפגעי עבודה, ונקבעו להם אחוזי נכות משמעותיים, שזיכו אותם במענקים כספיים חד פעמיים ובגמלות חודשיות מכובדות, כשהסכומים מגיעים, במקרים מסוימים, למאות אלפי שקלים, ואף למיליוני שקלים במצטבר.

פוסט קורונה קורונה לונג קוביד תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד