כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלמנת המתמיד

בד"ה: האשה הצדקנית מירושלים נטמנה בהר המנוחות

האישה החשובה והצדקנית מרת חיה עלקא טורנהיים ע"ה אלמנת הרה"ח ר' משה יהושע נח זצ"ל הלכה לעולמה בשיבה טובה והיא בת 92 בפטירתה. הלווייתה התקיימה במוצאי שבת משמגר להר המנוחות

בד"ה: האשה הצדקנית מירושלים נטמנה בהר המנוחות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה בשבת קודש בשיבה טובה האישה החשובה והצדקנית מרת חיה עלקא טורנהיים ע"ה והיא בת 92 בפטירתה.

הרבנית ע"ה נולדה בחודש חשון תרצ"ב לאביה הרה"צ ר' דוד הכהן בטלמן זצ"ל המחנך הדגול, מיקירי ירושלים שנפטר בדמי ימיו, ולאמה מרת נחמה ליבא ע"ה.

בטח בה לב בעלה כאשר תמיד הקדישה את כל כולה ועמדה לימין בעלה הדגול הגאון המתמיד רבי משה יהושע נח הכהן זצ"ל מרמות פולין בירושלים ומחשובי חסידי צאנז בירושלים למען שקידתו בתורה, והתאלמנה בי' אלול תש"ס.

בשנים האחרונות נחלשה ועברה להתגורר בבית בית הרבנית אייזנבאך תחי' שטיפלה בה במסירות רבה במשך כל אותם שנים. בשבועיים האחרונים אושפזה בביה"ח שערי צדק בירושלים, וביום שבת קודש ד' לחודש מנחם אב, השיבה את נשמתה לבורא בשיבה טובה הלווייתה התקיימה במוצאי שב"ק מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם נטמנה לצד בעלה הגדול זצ"ל. 

הספידוה בכאב לב חתנה הרה"ח ר' מרדכי אייזנבאך שזכה יחד עם אשתו הרבנית תחי' להיטיב עמה בשנים האחרונות, והזכיר את מידת הענווה וטובת העין ואצילת המידות התרומיות נערצת לכל יודעיה ומכירה, שהאירה פנים לכל אדם.

כמו כן הספיד בנה המחנך הרה"ח ר' דוד טורנהיים ובכה את לכתה וציין את הדרגה הגדולה של בת ק' כבת כ' תמיד בכל שנותיה הייתה אותה אישה עם עבודת הבורא בתמימות בכל התקופות ובכל סוגי הזמנים, אשת חיל צנועה וחסודה במעשיה הטובים בחכמה ובמסירות, ובמיוחד מסירותה ללימוד התורה שהייתה יושבת עד השעות הקטנות של הלילה בביתה בפינת החדר כשמחיצה מפרידה בינה לבין חלל החדר הקטן ששם ישב בעלה הגדול עם חברותא ושקד על תלמודו, ותוך שהיא מקשיבה בקשב רב עד אשר שהיא עצמה ידע הלכות תערובת בשר וחלב ששמעה מבעלה לומד ומשנן.

עוד הספיד חתנה הרה"ח רבי אלימלך פרוש כשפתח בפסוק 'ויהי נועם נשבת במוצאי שבת' כשכל הציבור מירר בבכי, המשיך וסיפר אשר כל ימיה חגרה בעוז מותניה ותעש בחפץ כפיה לעשות רצון אבינו שבשמים, ומוסרה נפשה לטהרתן של ישראל, מעולם לא ראתה שום רע על יהודי וציטט את מה שאמרה 'אני מודה לקב"ה שאני לא רואה מה שלא צריך' וציין את טוב ליבה ושתפסה את אומנות התפילה למען הכלל והפרט, ואת תרומתה לביהמ"ד צאנז כשנפתח בירושלים הביאה בנדיבות ובחפץ לב לביהכנ"ס את הפמוטים שקיבלה מהשושבינים הגאון הרה"ח ר' אליעזר דוד ברנד ורעיתו ליבא זעליגא ז"ל שעליהם הייתה מדליקה עד אותו היום את נרות השבת ולסיום הזכיר את הכרת הטוב בשם כל המשפחה למשפחת אייזנבאך שהתמסרו בלו"נ למען אם המשפחה שבכל יום שהייתה עמנו בוודאי הייתה למגן בעדינו.

זכתה והעמידה דורות ישרים מבורכים במסירות רבה, זרע ברך ה' בנים, נכדים ונינים ובני נינים שאבלים וכואבים את לכתה.

יושבים שבעה: בבית בתה גב' אייזנבאך תחי' רחוב דובר שלום 1 קרית בעלזא ירושלים לפנה"צ 10:30-13:30 אחה"צ 17:00-22:00, אוחתה מרת אסתר רוזנצוויג תחי' יושבת בביתה בתי ורשא 33 ירושלים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הרב טורנהיים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד