כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
אתגרי התקופה

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ביום עיון של איגוד הסמינרים

בברכת מרנן ורבנן גדולי ישראל: מנהלי הסמינרים התכנסו ליום עיון עשיר ע"י 'איגוד הסמינרים – בית יעקב' בראשות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שנשא את המשא המרכזי. במרכז יום העיון של איגוד מנהלי הסמינרים הוקרא מכתבם המיוחד של האדמו"ר מצאנז והגר"ד לנדו. סיקור וגלריה

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ביום עיון של איגוד הסמינרים
ראש הישיבה הגרמ"ה הירש צילום: א. אייזנבאך

בדרכה של "בית יעקב" באתגרי התקופה: יום העיון השנתי של איגוד מנהלי הסמינרים התקיים השבוע בנתניה בראשות ובברכת מרנן ורבנן גדולי ישראל, שאף פיארו את במת הועידה ודבריהם הושמעו במרכזה.

במרכז יום העיון הוקרא מכתבם של גדולי ישראל שליט"א למעמד. מכתבו המיוחד של האדמו"ר מצאנז הוקרא ע"י בנו הגרימ"ד הלברשטאם ראש ישיבת צאנז, ובמכתב נאמר: "דבר גדול וחשוב כאשר יראי השם נדברו להוסיף התחזקות להשרשת יסודות ההתנהגות הראויה של בנות ישראל הכשרות, שישאו בגאון ובעוז את התואר 'בת מלך' בזכות טוהר מידותיהן, שמירת קדושתן וצניעותן וכל אורחות חייהן על פי התורה והמצוות כדרך אמותינו הק' מדור דור.

ראויים אתם ליקר ושבח על מסירותכם הגדולה לעמוד על משמרת הקודש בדור השפל הזה אשר רבו העומדים עלינו לבלע את הקודש רח"ל, לעת כזאת החובה כפולה ומכופלת לעשות ככל אשר בידינו שלא תיפול ח"ו שום נפש ונשמה מבנינו ומבנותינו".

כן הוקרא מכתבו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, ראש ישיבת סלבודקה, בו נכתב: "חינוך בנות ישראל ליראת שמים ואהבת תורה הוא זכות גדולה מאד ועל התכנסות לחיזוק דברים אלו נאמר אז נדברו יראי ה' וכו', ויהי רצון שחפץ ה' בידכם יצליח ויהיה חיזוק זה לע"נ של הרה"ג ר' זאב אלעזר וולף זצ"ל מנהל הסמינר בבני ברק מיסד ויו"ר איגוד מנהלי הסמינרים שפעל רבות למען חינוך בנות ישראל בדרך המסורה. תזכו להרבות פעלים לתורה ויראת שמים".

ואכן, בפתח יום העיון הועלה זכרו הבלתי נשכח של יו"ר איגוד מנהלי הסמינרים, המנהל הוותיק הרב זאב וולף זצ"ל, אשר נחסר השנה מהועידה לאחר פטירתו לפני חודשים ספורים. בנו וממשיך דרכו, הרב שלמה וולף הזכיר את עמל חייו של אביו, אשר פעל במסירות להשריש ולהטמיע את התפיסה כי עיקר עבודת השם של בנות ישראל הינם הלב והחמימות לעבודתו יתברך, ועל כך השקיע את כוחותיו.

את מושב גדולי ישראל פתח והנחה מזכ"ל האיגוד הרב יצחק אוסטרליץ. שם נשא  את המשא המרכזי ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש עמד בדבריו בפירוט על דרך העמקת החינוך בהתאם לנתוני הדור ואתגרי התקופה. בסיום דבריו ובמסגרת שיח עם המנהלים עורר ראש הישיבה שיש לקיים הוראתם של גדולי ישראל ללמד הלכות לתלמידות בית יעקב, מתוך ספר הלכות שיצא בהסכמתם ובהכוונתם של מרנן גדולי ופוסקי הדור.

דברים מיוחדים בענייני חינוך במושב נכבד זה נשא הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק,  אשר הרחיב בדבר דרך החינוך המסורה לבית יעקב, ועמד בדבריו על אחריות המנהלים שלא לשנות מדרך החינוך המסורה, חשיבות ההקפדה על חינוך ומתכונת לימודים על טהרת הקודש, והחדרת מושגי העמדת העולם הזה כטפל מול העולם הבא.

פאנל נרחב שעורר שיח רב מצד המנהלים עסק בנושא הקניית מידות ודרך ארץ, בהנחיית מנהל סמינר מרכז בית יעקב רכסים הרב מרדכי בן שלום, ובהשתתפות הרב אריה רוטנברג מנהל תיכון בית יעקב גור-ערד, והרב חנן אברהם כהנא מנהל סמינר הרב כהנא בני ברק. הנוכחים דנו בדרכי הקניית ערכים נעלים אלו במסגרת שיח ער על סוגיות חינוכיות של בנות דורנו, לצד ליבון דרכי התמודדות עם בעיות ונושאים לדיון העולים בחינוך הבנות של ימינו, תוך התייחסות לשאלות ודוגמאות מעשיות.

בפאנל מיוחד שעסק בהיבטים שונים של תקצוב הסמינרים בהנחיית מנהל סמינר מאיר במודיעין עילית הרב יעקב רוזנשטיין, השתתפו שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש והשר במשרד החינוך חיים ביטון. יצויין כי מיו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, שותף קבוע בועידת איגוד מנהלי הסמינרים, נבצר ברגע האחרון להשתתף בפאנל זה לאור דיוני המליאה.

הרב יצחק אוסטרליץ, מזכ"ל 'איגוד הסמינרים', מסכם: "אין ספק כי יום העיון היה נדבך נוסף, אמנם קבוע ושנתי אבל מלא תוכן בכל פעם מחדש, בפעילות איגוד הסמינרים לרווחת מנהלי הסמינרים. יתן ה' שחפץ ה' בידינו יצליח, להוסיף ולבנות את מוסדות החינוך לבנות ישראל בדרך המסורה לנו מדור דור".

סמינרים מנהלי סמינרים הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד