כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השמים הם הגבול?

רכב עתידני של טויוטה מתוכנן לשוטט ולחקור את הירח

אסטרונאוטים השייכים לסוכנות החלל של יפן יסעו בעתיד על פני הירח באמצעות רכב של טויוטה. המאפיין העיקרי של הרכב הוא היכולת לנסוע בכוח אנרגיית מימן, טכנולוגיה שלמעשה טויוטה כבר עמלה על פיתוחה מספר שנים

רכב עתידני של טויוטה מתוכנן לשוטט ולחקור את הירח
רכב הירח של טויוטה ינצל את אנרגיית השמש אבל גם הנעת מימן צילום: טויוטה

טויוטה היא כידוע אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם ואת מכוניותיה ניתן למצוא ברחובות ירושלים, בג'ונגלים של דרום אמריקה וגם בלב ניו יורק, אבל במקום אחד עדיין אי אפשר למצוא מכוניות של טויוטה: על פני הירח.

אבל זה עשוי להשתנות בעתיד לאחר שאסטרונאוטים אשר שייכים לסוכנות החלל של יפן יסעו בעתיד על פני הירח באמצעות רכב של טויוטה, אשר חברה לסוכנות החלל היפנית במטרה לפתח רכב שיהיה מתאים לנסיעה על פני הכוכב.

רכב הירח של טויוטה יחפש מצבורי קרח כדי להפיק ממנו מימן להנעה ויצור חשמל: קרדיט טויוטה

הרכב עצמו הוא כמובן תאורטי לחלוטין, כלומר הוא עדיין לא נבנה והוא נמצא רק בשלבי התכנון הראשוניים, אבל טויוטה כבר הצליחה להודיע על שיתוף פעולה עם סוכנות החלל היפנית, במטרה לייצר את הרכב החללי עד שנת 2029 כדי שיוכל לצאת למשימות בחלל.

לפי טויוטה, המאפיין העיקרי של הרכב הוא היכולת לנסוע בכוח אנרגיית מימן, טכנולוגיה שלמעשה טויוטה כבר עמלה על פיתוחה מספר שנים. השימוש בהנעת המימן מיועד לאפשר לרכב של טויוטה לנסוע על פני הירח במשך שבועיים שבהם צד אחד שלו נסתר מן השמש ולכן אין בו כלל אור.

לפי טויוטה, הרכב יהיה מסוגל בעתיד לעשות שימוש בקרח אשר ימצא על פני כוכבים כדי לייצר מימן להנעה, ובנוסף הרכב יהיה מצויד גם בפאנלים סולאריים אשר ירתמו את אנרגיית השמש להנעה.

 

ירח חללית יפן טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד