כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פוטין לא סולח

סייען מרכזי בכיבוש חצי האי קרים נעצר בשל ביקורת על הקרמלין

איגור גירקין נעצר בסוף השבוע על ידי הרשויות ברוסיה לאחר שביקר את הנשיא הרוסי וקרא להחליפו. בשנה שעברה נגזר על גירקין מאסר עולם בבית משפט בהולנד בשל מעורבותו בהפלת המטוס המלזי באוקראינה 

סייען מרכזי בכיבוש חצי האי קרים נעצר בשל ביקורת על הקרמלין
הקרמלין צילום: unsplash

הבלוגר הצבאי הלאומני איגור גירקין, נעצר בסוף השבוע על ידי הרשויות ברוסיה, לאחר שהואשם ב"קיצוניות" וביקר יתר על המידה את הנשיא פוטין ופעולות הצבא במלחמת אוקראינה, ואף קרא להעביר את מושכות השלטון ל"ידיים אחראיות יותר".

גירקין היה אחד הסייענים הגדולים בסיפוחו של חצי האי קרים ב-2014 מידי האוקראינים, אך מאז הפלישה לפני כשנה וחצי, לא פסק מלבקר את פעולות הקרמלין והצבא הכושלות במלחמה באוקראינה.

פוטין, הנתון כעת תחת תדמית שלילית וחלשה – מאז הפלישה של פריגוז'ין ואנשיו, מנסה לייצב את שלטונו ומראה חוסר הכלה לביקורת על פעולותיו. פריגוז'ין הדגיש לאחר תום המרד, כי לא כיוון את ביקורתו ופעולותיו נגד הנשיא פוטין עצמו אלא רק נגד ראשי הצבא – מה שמסביר אולי את היחס המתון יותר שפוטין מגלה כלפיו, גירקין לעומתו, העביר ביקורת ישירה על הנשיא ואף קרא להדחתו, מה שעשוי להביאו למאסר של עד 5 שנים. יצוין, כי בית משפט בהולנד גזר בשנה שעברה על גירקין מאסר עולם בהיעדרותו, בשל מעורבותו בהפלת המטוס של חברת 'מלזיה אירלנייס' באוקראינה בשנת 2014 והביא בכך למותם של 298 נוסעים ואנשי צוות שהיו על המטוס.

מלזיה מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד