כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חילוקי דעות

ראשי ארגוני הסתדרות בקריאה: "לא העת לשביתה פוליטית"

יו"ר ההסתדרות הלאומית תקף את כוונת ראשי המשק להשבית את החנויות במחאה | גם יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי יצא בקריאה נגד ההשבתה

ראשי ארגוני הסתדרות בקריאה: "לא העת לשביתה פוליטית"
מתחם של ביג צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית תקף את כוונת ראשי המשק להשבית את החנויות במחאה על חקיקת צמצום עילת הסבירות. בהודעה שפרסם אמר כי "בימים אלו, בהם יוקר המחיה מזנק ומשפחות רבות נקרעות תחת הנטל, הדבר האחרון שהמשק צריך זוהי שביתה שתפגע בפרנסתם ובביטחונם התעסוקתי של ציבור העובדים".

עוד אמר כי "ההסתדרות הלאומית אומרת בקול ברור - שביתה היא פעולה אשר מקודשת לקידום ושיפור זכויות עובדים. שביתה למען מאבקים פוליטיים - היא כלי נגד העובדים".

אמש פורסמה גם קריאה של הסתדרות הפועל המזרחי נגד השביתה. אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אמר בהודעה כי "בדקה התשעים ולפני הרגע האחרון, אני קורא שלא להכריז בשום מצב על שביתה כלשהי במשק. חייבים לנתק בין המחאה הפוליטית לבין ארגוני העובדים. אסור להשתמש בעובדים כקלף פוליטי. ארגוני העובדים נועדו לשרת אך ורק את טובת ורווחת העובדים".

לסיום אמר כי "בהתאם לכך, חלילה אם בשעות הקרובות תוכרז שביתה במשק, כלל העובדים ומקומות העבודה המאוגדים תחת הסתדרות הפועל המזרחי ימשיכו את עבודתם כרגיל וללא שינוי"

כזכור, אמש בתום כינוס הלילה של פורום העסקים המונה את ראשי כ-150 החברות הגדולות במשק, הם הודיעו כי הם מתכוונים להשבית את המשק במחאה על חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות. בהודעה שפרסמו הם כתבו כי "מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום. הפורום קורא לחברות ועסקים נוספים להצטרף לצעד החירום שננקט, בלית ברירה, על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות. חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הבטחון והעתיד של כולנו. הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות."

 

הרפורמה המשפטית מחאה ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד