י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עשרות ילדים שגדלו בכפרים ערביים השתתפו בקייטנה חווייתית ומעצימה

עשרות ילדים, בנים לאימהות יהודיות ואבות ערבים השתתפו בשבוע האחרון בקייטנה מיוחדת שערך עבורם יד לאחים בכפר נופש בצפון

עשרות ילדים שגדלו בכפרים ערביים השתתפו בקייטנה חווייתית ומעצימה
קייטנת יד לאחים צילום: יד לאחים

אלפי קייטנות נערכות בימי הקיץ בכל רחבי הארץ, אבל אין ספק שזו אחת המיוחדות שבהן: עשרות ילדים, בנים לאימהות יהודיות ואבות ערבים השתתפו בשבוע האחרון בקייטנה מיוחדת שערך עבורם יד לאחים בכפר נופש בצפון. הקייטנה המיוחדת אפשרה להם לא רק לנוח, להתשחרר ולהשתובב אלא בעיקר את האפשרות להיות עם ילדים שמתמודדים עם אותם קשיים ובעלי "סוד" דומה לשלהם. יחד הם יכלו לשתף חוויות שמיוחדות רק להם, לפרוק, ובעיקר לקבל מלוא חופניים כוחות לשנה שלימה.

הילדים שהשתתפו בקייטנה נולדו ביישובים ערביים ביהודה ושומרון, בנגב, בגליל במשולש, ובערים נוספות ברחבי הארץ, וכמעט ואבדו לעם ישראל. הם גדלו בזהות חצויה, קרועים בין שני עולמות ורק אחרי שאמותיהם הגיבורות חולצו ושוקמו על ידי אנשי יד לאחים המסורים ופתחו בחיים חדשים, הם החלו לגדול כבנים לעם היהודי. מחנה הקיץ נועד לאפשר להם להתחבר ליהדותם מבלי שיצטרכו להסתיר את עברם ולדבר על הקשיים שחוו.

הרב חיים קאהן מיד לאחים שניהל את הקייטנה במסירות מספר כי "הילדים הללו מתביישים בעובדה שהם שונים, ולכן לצערנו מצניעים את זהותם וסיפור חייהם ובקייטנה הם יכלו להיות פתאום מי שהם. להיות שווים ונטולי דאגות חברתיות".

כבכל שנה, מחנה הקיץ החווייתי נערך במתחם רחב ידיים בצפון המכיל בריכה ומשחקי חצר לרוב, ולצד ערכים חינוכיים חשובים מותאמים, הוא שולב בפעילויות כיף, תחרויות, טיולים, 'על האש' ותוכניות מושקעות.

במחלקה להצלה מטמיעה ביד לאחים אומרים: "מלבד החשיבות של הקניית הערכים והחוויות לילדים שהשתתפו בה, הקייטנה עזרה לאימהות לקבל כמה ימים של חסד ולנוח מעט.

"התגובות שקיבלנו מהן היו מדהימות. לדבריהן, הילדים חזרו לבתיהם מלאי אושר ושמחה וספוגים בערכים. האימהות גם שיבחו את הצוות שניהל את הקייטנה ואמרו כי המדריכים העניקו לילדים דוגמא אישית חזקה ותמכו בהם הן מבחינה נפשית והן מבחינת השיבה למסורת אבות".

תגובה שהגיעה מאחת האימהות יממה בלבד לאחר סיום הקייטנה העידה כמה רבה השפעתה החיובית על הילדים. 

"חייבת לשתף אותך..... רגע נחת לי ולך ולצוות.... אמיר בתקופה אחרונה לא הניח תפילין..... לא היה בא לו. כאב לי מאוד , אבל העדפתי לא להלחיץ ולא לכפות עליו , ולתת לו זמן להבין כמה זה חשוב לי , ולתת לו את הזמן שהוא יחזור להניח מרצונו ולא בכפייה . והיום אחרי שחזר מהקייטנה.... הוא פשוט קם בבוקר והחליט מעצמו להניח תפילין שוב בבית לבד, מאוד התרגשתי ואני מאוד שמחה . כנראה החברותא בטיול החזירה בו את הזיק".

יד לאחים קייטנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד