ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"קלאון" כבר פה והנה כמה דרכים להתרענן

חום הקיץ, בייחוד בתקופה זו, שובר שיאים ועומס החום שמגיע אלינו בימים הקרובים אפילו קיבל שם -"קלאון". אז חיפשנו דרכים להתרענן חוץ ממזגן – מזון קליל ומרענן

"קלאון" כבר פה והנה כמה דרכים להתרענן
רענון תזונתי לקיץ שטראוס צילום: יח"צ

לפעמים מרגיש שבקיץ כאשר החום מכביד עלינו כל מה שנרצה זה לאכול אלו מזונות קלילים שירעננו ויצננו אותנו. שאלנו את דורית שאלתיאל יערי - דיאטנית בשטראוס, איזה מאכלים אנחנו יכולים לשלב בתזונה שלנו שיספקו לנו את ההרגשה הזאת? 

  1. Overnight Oats או בתרגום הפחות מוכר שלו – שיבולת שועל (קוואקר) בין לילה. כאשר חושבים על דייסה אנחנו כנראה ישר נחשוב על מזון שיכול לחמם אותנו בחורף, אבל דייסת קוואקר יכולה להיות אחרת. דייסת קוואקר שנכנסת לילה שלם במקרר ונאכלת קרה מקבלת מרקם מפנק וקרמי וכך אנחנו יכולים להמשיך ליהנות מהיתרונות התזונתיים של קוואקר גם בקיץ ובשילוב פרי קיץ טרי ומעט זרעי צ'יה, תהיה לכם ארוחה מושלמת. 
  1. אייס קפה – יכול להיות משקה מפנק, מצנן ומתאים לתזונה מאוזנת ומגוונת, כך שדרך ההכנה חשובה. לדוגמא: אייס קפה על בסיס מים, 1/4 כוס חלב וכמה קוביות קרח בהחלט יכול להיות משקה כזה. זכרו שמשקאות כאלו מספקים לנו גם מים שחשובים לנו מאוד ובמיוחד בקיץ.
  1. ירקות טריים – בקיץ לעיתים נעדיף ירקות טריים וקרים על פני ירקות מבושלים וחמים. שקיות ארוזות של ירקות טריים ושטופים יכולים להיות פתרון מהיר וזמין לסלט מרענן. סלט בתיבול עדין של שמן זית ולימון, יכול להוות אפילו ארוחה מלאה אם תוסיפו מנת חלבון כמו: טונה, גבינה, עדשים, ומנת פחמימה כמו: בורגול, תירס, לחם. 
  1. ארטיק יוגורט – כזה שיכול להתאים לכל בני המשפחה, שילוב של יוגורט ופירות טריים או קפואים. ארטיק יוגורט עשיר וקליל עם פירות מרעננים, עם רכיבים שיש בכל בית ולא פחות חשוב: קל מאוד להכנה. זו עוד דרך מעולה ליהנות מהערכים התזונתיים הטובים שיוגורט. 
  1. פירות קיץ – לאכילת פירות עונתיים יש משמעות תזונתית, מעבר לזמינות ולמחיר. פירות מכילים שפע של ערכים תזונתיים החשובים לנו ולכן חשוב לגוון בסוגים השונים ובצבעי הפירות שכל אחד מספק לנו ערכים מעט שונים מהאחר. כמובן שחשוב לזכור שפירות מכילים גם סוכר כך שכמו כל דבר חשוב לצרוך במידה הנכונה.

 

שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד