כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ציפורני השמד

"כל יום שעובר הם מורעלים": המכתב המצמרר של האבא

המקרה החמור מטלטל את הציבור החרדי בימים האחרונים, כשארבעה ילדים ניצבים בפני סכנת שמד רח"ל, לאחר שהוריהם התגרשו ואימם התחתנה עם גוי ל"ע • הגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א: "אנחנו צריכים את עזרתכם לשמור עליהם ולהגן עליהם ולאפשר להם לדול בדרך המסורה לנו מדור דור" • הרבנים מדגישים: כל מה שמפריד בין הילדים האלו והצלה מציפורני השמד זה רק כסף!

"כל יום שעובר הם מורעלים": המכתב המצמרר של האבא
מכתב מצמרר צילום: באדיבות המצלם

התפתחות חשובה במסגרת הניסיונות לגייס עזרה עבור הילדים שנקלעו לסכנת שמד, אביהם של ארבעת הילדים מפרסם מכתב נרגש, בו הוא מתחנן לעזרה.

המקרה החמור מטלטל את הציבור החרדי בימים האחרונים, כשארבעה ילדים ניצבים בפני סכנת שמד רח"ל, לאחר שהוריהם התגרשו ואימם התחתנה עם גוי ל"ע, ודורשת לקבל אותם למשמורת מלאה, כדי שיתחנכו על שולחנה.

להצלת נפשות הקליקו כאן>>>

מבחינה חוקית הילדים אמורים בכזה מקרה להישאר אצל האב, בהתאם לאופי המשפחה בעת שהוקמה, ו'כל המשנה ידו על התחתונה', אבל כדי להגן על זכויותיו זקוק האב לסכומי כסף גדולים, שאינם ברשותו.

לנוכח האמור הוא יצא במכתב נרגש בו הוא מתחנן לעזרה: "לאחי ורעי הי"ו", הוא כותב ביד רועדת, "אנא, עזרו לי להציל את ארבעת ילדי. כל יום שעובר ב'בית האחר' הן מורעלים מכל האווירה של 'גויות' השורה שם. אני לא מצליח לחנך אותם כיהודים בזה המצב.

"על כן באתי להתחנן לפניכם לעורר את נדבות הלב היהודי – ויחד נצליח לשמור ולפתח את הלב היהודי הבוער עדיין בילדי... לפני שיהיה מאור מדי ח"ו. בהודאה מראש ממעמקי לבי. האבא".

אל האב הנמצא במצוקה נוראה הצטרף הגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א, רב קהילת 'תפארת ישראל' שנחשף למקרה ומכיר את פרטיו המלאים, מסביר שהמצב הנוכחי לא מאפשר לאב להיאבק בכוחות עצמו על הצלת ילדיו: "כל יהודי ששומע את המקרה מזדעזע עד עמקי נשמתו. אם יהודייה שנפלה בשבי היצר בצורה כזאת נוראה עד שהלכה והתבוללה, וכעת היא מנסה להכניס גם את ילדיה לאותו מצב של התבוללות וכפירה מוחלטת רח"ל.

"חייבים לעזור לאב, אנחנו חייבים לעמוד לצדו, לתת לו את הגב הציבורי שירגיש שהוא לא לבד במאבק המכריע על גורל ילדיו. חייבים לאפשר לו לנצח בקרב, כדי שהילדים שלו לא יפלו חללים מבחינה רוחנית רח"ל", אומר הרב שליט"א.

להצלת נפשות הקליקו כאן>>>

"זה הזמן לעשות מעשה, לפתוח את הלב ולסייע לאב הצדיק, שכלל כך רוצה שילדיו לא יהיו מתבוללים רח"ל. זה הזמן לעמוד לצדו ולהעניק לו מעט כח, לצד תפילה שיזכה להצליח במאבק, ושה' ירחם על האם האומללה וישיב אותה בתשובה שלמה במהרה".

גם הגאון רבי משה דוד לנדא שליט"א, מראשי ישיבת 'נתיבות חכמה' מעיד כי הוא מכיר את המקרה מקרוב, ורק לאחר שהתבררו לו הפרטים המלאים התגייס לעזרת המשפחה. הרב קורא מעומק ליבו במכתב הנרגש שהוציא כי "מצב כזה נחשב כפקוח נפש!!! וכנפסק בשו"ע שעל חשש שמד מחללים את השבת!!"

"הענין כמובן דינו כפיקוח נפש לכל ענין כנפסק בשו"ע ס' שו', ובהדחה מאמונה, חמור מאיבוד חיים עצמן.

ונודע לנו בבירור כי בס"ד כאשר יימצא סכום של כמה מאות אלפי ש"ח לטובת מערכה משפטית יקרה, וכן לרצות את האם – נוכל בע"ה להציל הילדים ויוכל הבעל אביהם לחנכם כראוי לילדי ישראל קדושים וטהורים.

"והאב בעל חוב גדול ומחוסר פרנסה, והעול מוטל עלינו – כל עמך בית ישראל. ובכן אחינו בית ישראל בוזו כסף בוזו זהב, מי לא יחלץ חושים להצלת הילדים לבל יאבדו חלילה לאבינו שבשמים. ומצוה זו כוללת בחובה הרבה הרבה מצוות ואשרי מי שיזכה להשתתף בסכומים הגונים ובתפילה לאבינו שבשמים".

להצלת נפשות הקליקו כאן>>>

 

שמד קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד