י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפעילות אכיפה

לא לעולם חוסן: נשללו רישיונות של עשרות קבלנים

בעקבות פעילות אכיפה מוגברת של אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון שהחל בחודש מאי 2023, נשללו מעל ל-120 רישיונות של קבלנים בגין אי עמידה בתנאי חוק רישום קבלנים. פעילות אגף רשם הקבלנים תימשך בתקופה הקרובה באופן אינטנסיבי

לא לעולם חוסן: נשללו רישיונות של עשרות קבלנים
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בחודשים מאי-יולי 2023 שלל רשם הקבלנים 120 רישיונות של קבלנים בגין אי עמידה בחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, תשכ"ט-1969. במרבית המקרים, מקור הפרות אלו הוא במכירת חברות קבלניות בדרך שנוגדת את הוראות החוק וכן בגין אי העסקת הגורמים המקצועיים שעל בסיסם ניתנו לקבלנים רישיונות.

רשם הקבלנים שלל את רישיונם של חברות קבלניות שנמכרו מבלי לדווח לרשם בהתאם לחוק. דוגמא קיצונית נוגעת לחברה קבלנית שיום לאחר קבלת הרישיון נמכרה לגורם ממדינה זרה. בדיקה שנערכה על ידי אגף רשם הקבלנים העלתה כי מטרת החברה בהוצאת הרישיון הייתה לצורך מכירתו לאותו גורם זר, בלבד, ובכך לסייע לו לקבל רישיון קבלן מבלי לעמוד בתנאים הקבועים בחוק. לפי שיקול דעתו של רשם הקבלנים, נשלל הרישיון מאותה חברה.  

בנוסף, בדק רשם הקבלנים את אנשי המקצוע אשר על בסיסם ניתן לחברות רישיון. בבדיקה שבוצעה מול חברה, עלה כי שני המהנדסים אשר על בסיס העסקתם ניתן לחברה רישיון כנדרש בחוק רישום קבלנים, כבר לא מועסקים בחברה זמן רב והחברה לא הביאה את הדבר לידיעת רשם הקבלנים ולא נעשו כל פעולות להחליפם.

משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים מדגישים את הצורך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר על מנת להחזיק ברישיון קבלן, וקוראים לקבלנים לפעול להסדיר מול אגף רשם הקבלנים כל סוגיה העומדת לפתחם. גילוי של הפרה על ידי הרשם שלא דווחה על ידי הקבלן – עלול להביא לסנקציות שונות הקבועות בחוק. רשם הקבלנים פונה לקבלנים על מנת שיפעלו להסדיר את תנאי הרישיון בהתאם לחוק.

מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן אמר: "מבצע האכיפה שהחל בחודש מאי ממשיך ביתר שאת בימים אלו. תוצאות מבצע האכיפה שנעשה משפיעות ישירות על ציבור רוכשי הדירות ומסייעות להן לבצע רכישה בטוחה ומהימנה. הנחתי את רשם הקבלנים להמשיך בפעילות חשובה זו, ואני קורא לכלל ציבור הקבלנים לפנות אלינו בכל נושא על מנת שנבחן האם יש דרך לסייע".

 

 

קבלני שיפוצים קבלנים רישיונות בנייה חברות בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד