ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משפחות הקורבנות זועמות

שופט איראני שהוציא להורג אלפים, זוכה לטיפול בגרמניה

אחד השופטים המעורבים במשפטים והוצאות להורג של אלפי אסירים פוליטיים איראנים בשנות ה-80 מטופל בבית חולים בעיר הנובר בגרמניה. חוסיין-עלי נאירי, הוא אחד השופטים המעורבים בהוצאה להורג של אלפי אסירים איראנים בשנות ה-80

שופט איראני שהוציא להורג אלפים, זוכה לטיפול בגרמניה
מפגינים מחוץ למרפאה צילום: Iran international

אתמול הפגינו משפחות הקורבנות של אסירים איראנים משנות ה-80 מול מרפאה שמטפלת בבכיר איראני שאחראי על הוצאה להורג המונית של אסירים פוליטיים במדינתו ב-1988. חוסיין-עלי נאירי, הוא אחד השופטים המעורבים במשפט והוצאה להורג של אלפי אסירים פוליטיים איראנים בשנות ה-80.

חוסיין-עלי נאירי, אחד השופטים המעורבים בהוצאה להורג של אלפי אסירים איראנים בשנות ה-80: צילום Iran international

לפי כלי התקשורת בגרמניה, האיש אושפז במרפאה נוירוכירורגית פרטית - המכון הבינלאומי למדעי המוח בראשות נוירוכירורג יליד איראן. נאירי, איש דת, שופט ויועץ ראשי למערכת המשפט של איראן, היה אחד הדמויות המרכזיות ב"ועדת המוות" האחראית להוצאה להורג ההמונית של אסירים פוליטיים באיראן בשנת 1988. הנשיא הנוכחי, אברהים ראיסי היה גם חבר מפתח בוועדה זו.

ב-7 ביולי הודיע וולקר בק, יו"ר אגודת הידידות של גרמניה-ישראל לתובע הציבורי הפדרלי של גרמניה, למשרד החוץ ולמשרד הפנים הפדרלי על הגעתו של נאירי, והפציר בהם ליזום נגדו צעדי תביעה פלילית, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

"בעוד אנשים נרצחים ומעונים למוות בבתי הכלא האיראניים, האחראים להפרות זכויות האדם נוסעים לגרמניה ללא עונש", הוא אמר, והצהיר: "זה חייב להיגמר". הוא גם התייחס לשופט איראני אחר, מחמוד האשמי שהרודי שטופל באותה מרפאה בהאנובר ב-2018.

ביולי 2022, נאירי הגן על הטבח בראיון למשרד מיוחד שמתעד את ההיסטוריה של מהפכת 1979 ויותר מארבעה עשורים של שלטון של הרפובליקה האסלאמית באיראן.צהוא ניסה להצדיק ולהסביר את הרג אלפי אסירים פוליטיים, ואמר, "המדינה הייתה במצב קריטי. אם חומייני [המנהיג הראשון של הרפובליקה האסלאמית] לא היה עומד איתן, אולי המשטר לא היה מצליח לשרוד".

גרמניה איראן נשיא איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד