כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כך פעלה השיטה

תלושי שכר פיקטיביים: פשיטת ענק על בתי חשודים שזייפו מסמכים

החשודים זייפו מסמכים נוספים שהגישו לחברת ביטוח פרטיות והצליחו לקבל סכום של מיליון ו-500 אלף שקלים במרמה שאותם חילקו ביניהם ובכך גנבו מהקופה הציבורית ומחברות פרטיות באופן רציף 

תלושי שכר פיקטיביים: פשיטת ענק על בתי חשודים שזייפו מסמכים
הביטוח הלאומי צילום: פלאש 90

שוטרי מפלג הונאה ופשיעה מקוונת במחוז חוף, בלשי תחנת זבולון וכוחות נוספים פשטו הבוקר (שני) יחד עם חוקרי הביטוח לאומי על מספר בתים של חשודים בכפר איבטן ועצרו 17 תושבי המקום בחשד להלבנת הון, שימוש במסמכים מזויפים ומרמה בנסיבות מחמירות וזאת כדי לקבל קצבאות שלא כדין. 

ראשיתה של הפרשה במהלך חודש יוני 2022 עם העברת מידע שהתקבל באגף החקירות בביטוח הלאומי ולאחר איסוף חומרים על ידי האגף שהועברו למפלג ההונאה של מחוז חוף. 

במידע שנמסר, נמצא שמספר תושבי הכפר אבטין חברו יחדיו יצרו תלושי שכר פיקטיביים והגישו מסמכים מזויפים לביטוח הלאומי לצורך קבלת דמי אבטלה ודמי לידה ובכך הם ניצלו את החוק לצורך ביצוע מרמה. 

עם התקדמות החקירה עלה כי חלק מהחשודים זייפו מסמכים נוספים שהגישו לחברת ביטוח פרטיות והצליחו לקבל סכום של מיליון ו-500 אלף שקלים במרמה שאותם חילקו ביניהם ובכך גנבו מהקופה הציבורית ומחברות פרטיות באופן רציף. 

כאמור, החשודים תושבי הכפר איבטין הועברו לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז חוף ובהתאם להתפתחויות תבקש המשטרה להאריך מעצרם של ארבע מתוך החשודים בבה"מש.

הביטוח הלאומי ייצור חובות ויפעל באופן אקטיבי להשבת כלל הכספים ששולמו שלא כדין דרך קיזוז קצבאות, הוצאה לפועל וכיוב׳.

 

 

הביטוח הלאומי ביטוח לאומי הונאה קצבה דמי לידה תלוש שכר דמי אבטלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד