י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפרדות ראויות"

ועדת הרבנים דוחה את כל הטענות נגד מתווה הקבורה בראשל"צ

סוף לסאגה: ועדת הרבנים שע"י הרבנות הראשית לישראל דוחה את כל הטענות נגד מתווה הקבורה בראשון לציון - "הכול מתבצע תוך שמירה על ההלכה בהידור"

ועדת הרבנים דוחה את כל הטענות נגד מתווה הקבורה בראשל"צ
משלחת הרבנים צילום: באדיבות המצלם

סוגיית קבורת שאינם יהודים בראשון לציון מגיעה לפתרון סופי. הרבנות הראשית לישראל ובכירי הרבנים קובעים באופן נחרץ כי בחברה קדישא בעיר מתנהלים על פי ההלכה. משלחת רבנים חברי הוועדה לכבוד המת שעל ידי הרבנות הראשית לישראל הגיעה ביום ראשון לביקור בחלקה האזרחית בבית העלמין גורדון בראשון לציון, הוועדה קיימה במקום סיור מיוחד ויוצא דופן, לאור דיון הלכתי שהתפתח בתקופה האחרונה אודות קבורה מעורבת בחלקות אזרחיות בבתי עלמין.

בעקבות מכתבו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הורה יו"ר הוועדה הגאון רבי יעקב רוז'ה על כינוס חברי הוועדה לכבוד המת שעל ידי מועצת הרבנות הראשית דווקא בשטח בית העלמין, שם הם עמדו מקרוב אחר הנתונים בשטח, תוך קבלת סקירה מקיפה מהנהלת בית העלמין. במהלך הסיור בחנו הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית את הגדר הגבוהה מעשרה טפחים שמפרידה בין החלקות, וכן מחיצה נוספת החוצצת לעומק האדמה בין החלקות. כמו כן הוצגו בפני הרבנים עדויות מנהלי החברה קדישא בעבר, על כי חלקה זו הוקצתה לקבורת נכרים מאז ומעולם, ולא הוקדשה לקבורת יהודים.

לאחר סיור ממושך ולמידת הנתונים על בוריים נכתב פרוטוקול מדיון הוועדה וההחלטה כי "בעקבות מכתבו של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, מיום כ' באייר תשפ"ג, ראתה ועדת כבוד המת שעל ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל להתכנס מיידית בבית העלמין בראשון לציון ולבדוק את הדברים לאישורם ובאופן בלתי אמצעי".

הרבנים ציינו כי, "הוועדה סיירה במקום והתפעלה מההידורים המכובדים שנתקנו על ידי חברה קדישא ראשון לציון לשמירת ההלכה על כל דקדוקיה בהפרדות הראויות בין החלקות השונות אליבא דהלכתא. הוועדה מבקשת מיו"ר הוועדה הרב יעקב רוז'ה, לבוא עם הממצאים לפני נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הראשון לציון שליט"א ולקבל את אישורו לדברים".

מחברה קדישא ראשון לציון נמסר: "מכתב הרבנים מדבר בעד עצמו. אמרנו כל העת כי אנו פועלים למלא את מחויבותנו למתן קבורה לכלל תושבי העיר ראשון לציון כחוק תוך שמירה על כל כללי ההלכה בהנחייתם של הרבנים האמונים לשמירה על כבוד המת".

מתווה קבורה ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד