כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רפורמה שנויה במחלוקת"

כך סיקרו בעולם את דרמת החקיקה המשפטית בכנסת

העולם לא נשאר אדיש לדרמה בכנסת ואישור חוק ביטול עילת הסבירות. כלי תקשורת בעולם פתחו את המהדורות שלהם עם סיקור נרחב מההפגנות ומהדרמה בכנסת

כך סיקרו בעולם את דרמת החקיקה המשפטית בכנסת
מחאות השמאל הבוקר צילום: Erik Marmor/Flash90

בתום דיונים סוערים, כנסת ישראל הצביעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק ביטול עילת הסבירות, והתקשורת העולמית מסקרת את הדרמה מסביב לשעון.

ערוץ אל ג'זירה הקטארי: "בתום דיונים סוערים, כנסת ישראל הצביעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק. הצעת החוק אושרה ב-64 קולות ללא מתנגדים, לאחר שחברי הפרלמנט של האופוזיציה עזבו את המושב במחאה על ההחלטה".

אל ערביה הסעודי: "מחוקקים ישראלים אישרו תוכנית רפורמה שנויה במחלוקת שמטרתה להגביל את סמכויות בית המשפט העליון".

הוושינגטון פוסט: "מחוקקים בכנסת אישרו את הצעת החוק בשורה של הצבעות, לאחר שניסיונות אחרונים לפשרה כשלו. מחוץ לבניין, מפגינים רבים נהדפו על ידי כוחות הביטחון שפיזרו אותם פוצצו במכת"זיות".

הניו יורק טיימס: "הפרלמנט הישראלי העביר חוק המגביל את יכולתו של בית המשפט העליון לבטל החלטות שהתקבלו על ידי שרי ממשלה, והשלים את השלב הראשון של מאמץ רחב יותר ושנוי במחלוקת לבלימת השפעת מערכת המשפט".

רשת CNN: "מחוקקים ישראלים העבירו את החלק הראשון של תוכנית הממשלה להחליש את כוחם של בתי המשפט במדינה, טלטלה קיצונית ביותר למערכת המשפט של ישראל מאז הקמתה ב-1948".

ה-BBC: "חברי פרלמנט ישראלים העבירו חוק מאוד שנוי במחלוקת למרות הפגנות המוניות שמטרתן לסכל את החוק".

פוקס ניוז: "הפרלמנט הישראלי העביר את הצעת החוק של נתניהו לרפורמה במערכת המשפט על רקע הפגנות המוניות נגד החוק".

וול סטריט ג'ורנל: "הפרלמנט של ישראל העביר הצעת חוק שגררה הפגנות המוניות וחשפה שסעים על זהות המדינה, והביאה להפגנות נוספות ושביתה אפשרית של עובדים וחיילי מילואים. הקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המונה 64 מחוקקים, הצביעה בעד החקיקה, לאחר שקרסו המאמצים להגיע לפשרה. מחוקקי האופוזיציה בפרלמנט המונה 120 מושבים, יצאו מהמליאה לפני ההצבעה".

 

הרפורמה המשפטית עילת הסבירות כלי תקשורת סיקור תקשורתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד