י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סוף לחגיגה: רב עיר לא יגבה כסף על עריכת חופה

אושר סופית בכנסת: רבנים עובדי ציבור, לא יוכלו לגבות תשלום על עריכת חופות • רבני עיר יחוייבו במילוי מכסת חופות

סוף לחגיגה: רב עיר לא יגבה כסף על עריכת חופה
פלאש

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי הדת של ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), האוסרת מרבנים עובדי ציבור גביית כסף על חופות.

כיום רבנים העובדים במועצות דתיות וברשויות המקומיות ומקבלים על כך שכר, גובים תשלום נוסף מזוגות נישאים בעבור עריכת טקס הנישואין.

לפי החוק רב עיר לא יקבל תמורה או טובת הנאה אחרת, עבור עריכת נישואין לבני זוג. כך גם הוסמך השר לשירותי דת בהתייעצות עם נשיא מועצת הרבנות הראשית ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקבוע הוראות בעניין מספר טקסי הנישואין שיחויבו רבני עיר לערוך והאזור הגיאוגרפי שבו יחויבו לעשות כן ללא קבלת תמורה.

רב לא יהיה רשאי לקבל כל תמורה אלא לאחר שקיבל היתר לעבודה פרטית, השלים את מכסת טקסי הנישואין שנקבעה לו ומילא את הוראות השר לשירותי דת הנוגעות לרישום ודיווח של טקסי הנישואין.

רב שקיבל תמורה או טובת הנאה אחרת בעד טקס נישואין שערך בניגוד להוראות, יהווה הדבר עבירת משמעת לפי הדין המשמעתי החל עליו. בנוסף, מוצע לקבוע כי המידע בדבר זכויות בני זוג שנרשמו לנישואין.

ח"כ ניסים זאב מש,ס הגיב כי: "המגמה שעומדת מאחורי החוק היא להוכיח שהרבנים לוקחים כסף. יש כאן מערכת של הכפשה. רבנים לא גובים ולא דורשים כסף".
חוק כנסת ישראל חופה זוגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד