י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסערה הבאה

לראשונה: יהדות התורה הגישה את חוק יסוד ערך לימוד התורה

הסערה הבאה כבר מעבר לפינה. ח"כ משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' הגיש את חוק יסוד ערך לימוד התורה שצפוי לעורר מחדש את אי גיוס החרדים לצה"ל ואולי אף להחריף את המחאה נגד הממשלה | מדובר בהיסטוריה שבה יהדוה"ת מגישה חוק יסוד | 'בחדרי' חושף את כל הפרטים

לראשונה: יהדות התורה הגישה את חוק יסוד ערך לימוד התורה
חברי אגודת ישראל בבית השר גולדקנופף צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: שעות אחרי שחוק צמצום עילת הסבירות עבר באופן סופי במליאת הכנסת והסערה הבאה שבפתח כבר כאן, 'בחדרי חרדים' חושף כי ב'יהדות התורה' הגישו על שולחן הכנסת את חוק יסוד ערך לימוד התורה, חוק שאמור למנוע את גיוס החרדים וממילא לעורר סערה ברקע המחאות הקשות.

חבר הכנסת משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' הניח את החוק על שולחן הכנסת והוא צפוי לעלות לדיון בוועדת השרים לחקיקה ולאישור הכנסת רק לאחר החזרה מהפגרה, לצד העברת חוק הגיוס, אותו ראש הממשלה התחייב להעביר עם החזרה לכנס החורף לאחר חג הסוכות.

ח"כ משה שמעון רוט.

חוק יסוד ערך לימוד התורה הוא היסטורי בכל קני מידה, ראשית לראשונה סיעת יהדות התורה מגישה "חוק יסוד" זאת לאחר שלאורך ההיסטוריה נמנעו החרדים לחוקק חוקי יסוד.

שנית, חוק ערך לימוד התורה אמור לעגן את לימוד התרה בארץ, ואמור להיות ערך משקל כנגד ערך השיוויון שבעקבותיו נפסלו חוקים, אם החוק יעבור לאחר הסערות הפוליטיות הוא יעגן כערך יסוד במדינת ישראל את ״ערך לימוד התורה״ מה שימנע מבג״צ לפסול את חוק הגיוס שמגובש בימים אלה.

חוק יסוד ערך לימוד התורה חשיפה משה שמעון רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד