כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"מולנו סכנה ברורה ומיידית"

גנץ מצהיר: "כל מה שעבר, יבוטל, וימחק מספר החוקים. במוקדם או במאוחר"

"האחראי הישיר הוא ראש הממשלה", כך אומר הערב בני גנץ אחרי חקיקת צמצום עילת הסבירות. "הוא העדיף את הצרכים הפוליטיים של בן גביר ואת הגחמות של לוין". והצהיר כי כל החוקים יימחקו במוקדם או במאוחר כאשר הממשלה תתחלף

גנץ מצהיר: "כל מה שעבר, יבוטל, וימחק מספר החוקים. במוקדם או במאוחר"
בני גנץ בהצהרה צילום: צילום מסך

יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ מסר הערב הצהרה בתגובה לאישור חוק ביטול עילת הסבירות. בפתח דבריו אמר כי "זהו יום קשה. שורפי האסמים ומרעילי הבארות ניצחו – מדינת ישראל הפסידה. רוב בכנסת שרוצה בהסכמות – הוכנע בידי חברי כנסת קיצוניים שהחליטו לשנות את תעודת הזהות שלנו, שרוצים לדרדר אותנו לתהומות של שנאה, לפצל אותנו, לשסות איש ברעהו".

לדבריו, "יומיים לפני תשעה באב, נראה, שהמשפט הידוע ש"אלה שלא לומדים מההיסטוריה נידונו לחיות אותה שוב", רלבנטי מאי פעם. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. מי שחושב שהוא ניצח היום, יגלה בקרוב שזו הייתה טעות קשה לכולנו".

"האחראי הישיר הוא ראש הממשלה", אומר בני גנץ. "הוא העדיף את הצרכים הפוליטיים של בן גביר ואת הגחמות של לוין, על פני המיצוב המדיני של ישראל, על ביטחון ישראל, על החברה הישראלית ועל הדמוקרטיה הישראלית. מי שראה את שר הביטחון מתחנן לשר המשפטים – מבין עד כמה למדינת ישראל דרוש בעת הזו מבוגר אחראי. ככה לא מנהלים מדינה - נתניהו כשל והממשלה הזו כולה היא כישלון מהדהד".

עוד הוסיף ח"כ גנץ ואמר: "מולנו סכנה ברורה ומיידית: המשך חקיקה דורסנית – מינוי שופטים פוליטיים, התגברות, פגיעה בשומרי הסף והדחת היועמ"שית. מאות אלפי פטריוטים ברחבי הארץ, שיוצאים ומפגינים – הם הכוח, ורוב עם ישראל שרוצה ברפורמה בהסכמה, הוא העוצמה שלנו מול הסכנה הזו".

"ברגע הקשה הזה, הכל נראה שחור – אבל ההתעוררות והעמידה האזרחית, הן התקווה". אמר והוסיף, "גם בשעה הקשה הזו, אני קורא לאחיי המשרתים והמתנדבים – המשיכו לשמור על ביטחוננו, כדי שתהיה לנו מדינה חזקה לעשות בה את התיקון. לתומכי החקיקה, אני מבקש לקרוא היום, להקשיב לצד השני, להבין שאין לנו עם אחר, ועלינו להישאר חזקים ביחד. אף אחד לא רוצה לדרוס אתכם, אבל אתם אל תדרסו אותנו, ההתנגשות תפגע במדינת ישראל כולה".

"לכל אזרחי ישראל – חילונים ודתיים, ימין ושמאל, מתנגדי החקיקה וגם תומכיה - אל תוותרו עלינו כעם אחד, אל תיגררו אחרי המסיתים והקיצוניים, אסור שיהיה חורבן בית שלישי. זו אחריות של כולנו. היום יותר מתמיד, אנחנו כאן כדי להיאבק על דמותנו ועל המשך החיים המשותפים כמדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה ובטוחה".

"אני אדם למוד קרבות, ואני אומר לכם היום – גם אם הפסדנו בקרב, במערכה הכוללת ננצח כולנו. ננצח כחברה אחת חזקה. לא צד כזה או אחר, כולנו ביחד, נחזיר את מדינת ישראל למסלול. אין לנו מנדט להתייאש – זה הזמן להמשיך ולהיאבק למען המדינה שלנו ועתידנו".

לסיום אמר: "נעשה הכל כדי להחזיר את הגלגל לאחור ולתקן. זה יקרה - כל מה שעבר כאן, יבוטל, וימחק מספר החוקים. במוקדם או במאוחר."

עילת הסבירות בני גנץ הצהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד