ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סכנה גרעינית

רוסיה עלולה להפוך לחמש מדינות שונות אם פוטין יופל

רוסיה עלולה להפוך לחמש מדינות שונות במקום מדינה אחת גדולה, אם היא תתחיל "להתפורר", כך מזהיר מומחה. "זה מפחיד וייצור בעיות עצומות עם שאר העולם, כי לאנשים האלה לא תהיה שום חשש להשתמש בגרעין"

רוסיה עלולה להפוך לחמש מדינות שונות אם פוטין יופל
אילוסטרציה צילום: ארכיון

רוסיה עלולה להפוך לחמש מדינות שונות במקום מדינה אחת גדולה, בזמן שברוסיה יש ארסנל גרעיני ענק אם היא תתחיל "להתפורר", כך מזהיר מומחה. פוטין ממשיך להיות תחת לחץ עצום, עם מאות אלפי הרוגים רוסים במלחמת אוקראינה ומחלוקות בתוך המחנה שלו.

הקרמלין נאלץ להתמודד עם המרד הכושל של קבוצת וגנר, ועם הספקולציות סביב מקום הימצאו של מנהיגה יבגני פריגוז'ין.

מתקפת הנגד של אוקראינה נגד רוסיה מתגברת אט אט, כאשר גם ארה"ב הודיעה לאחרונה שהיא שלחה פצצות מצרר שעלולות להיות קטלניות במדינה שסועת המלחמה.

אבל ניקולס דראמונד, קצין לשעבר בצבא הבריטי כיום אנליסט ויועץ בתעשייה הביטחונית המתמחה בלוחמה יבשתית, הזהיר מפני תרחיש מפחיד עבור העולם.

הוא אמר ל'דיילי אקספרס': "זה בלתי נמנע שפוטין ילך זו שאלה של זמן ומתי. לפני שבועיים כל העניין הזה יכול היה להסתיים כי רוסיה הייתה יכולה להיות מעורבת במלחמת אזרחים. עוד נקודה חשובה עצומה שצריך לציין, אם רוסיה תתפרק, אתה יכול לראות אותה הופכת לארבע או חמש מדינות שונות במקום מדינה אחת גדולה, אבל עם מנהיגים שכל אחד מהם מתחרה על השליטה בארסנל הגרעיני הרוסי. זה מפחיד וייצור בעיות עצומות עם שאר העולם, כי לאנשים האלה לא תהיה שום חשש להשתמש בו".

הוא הזהיר שככל שהקורבנות ממשיכים להצטבר למאות אלפים, גובר "כעס וטינה" מצד האוכלוסייה הרוסית על המלחמה באוקראינה. המומחה המשיך: "ההפיכה שלא הייתה הפיכה החלישה לחלוטין את פוטין. כל יום שהמלחמה הזו נמשכת, הוא נהיה חלש יותר. זה חשף עד כמה הוא פגיע, זה חשף אי הסכמה במעגל הפנימי שלו, והראה שלהפטר ממנו זה לא כל כך קשה כמו שאנשים דמיינו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד