כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זעם בקרב הגולשים

צפו: איש דת מכה אישה מבוגרת באיראן

זעם בקרב איראנים רבים על איש דת שנראה מכה אישה מבוגרת. גולשים ברשתות החברתיות קוראים לעצור את האיש האלים. גולשים רבים ציינו שהדבר אופייני להתנהגותם של אנשי הדת במדינה

צפו: איש דת מכה אישה מבוגרת באיראן
איש דת מכה אשה מבוגרת באיראן צילום: צילום מסך

סרטון של גבר לבוש כמו איש דת מכה אישה מבוגרת עורר זעם באיראן. התיעוד ללא תאריך, שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, מראה את הגבר במחוז גילן שבצפון איראן, תוקף את האישה והורס שער עץ. נראה שהיה להם מחלוקת על שטח טריטוריאלי. גולשים רבים ציינו שהדבר אופייני להתנהגותם של אנשי הדת במדינה, למרות ששייכותו וזהותו של האיש טרם נקבעה.

פעיל זכויות האדם האיראני, חוסיין רונאגי, אמר כי התמונות המטרידות הן תזכורת מוחלטת לדרך בה מתעללים בנשים במדינה וכי יש להעמיד את האיש לדין. "במקום הנשים האמיצות של איראן, אתה צריך להביא את האדם חסר הבושה הזה לטלוויזיה ולהעמיד אותו למשפט", כתב בציוץ בטוויטר.

אישה איראנית הגיבה בטוויטר כי משטרת המוסר במדינה דומה לאנשי הדת וכתבה: "הם חושבים שאנחנו מטומטמים ולא מבינים כלום".

איראנים רבים אינם מרוצים מהכוח שיש לאנשי הדת, מאז ספטמבר האחרון, אירעו מקרים רבים של צעירים שתקפו מילולית או הביעו את חוסר שביעות רצונם מאנשי דת. בחלק מהמקרים, צעירים תיעדו את עצמם זורקים את הטורבנים (כובעי דת) של אנשי דת ברחובות, מעשה התרסה נגד המשטר.

האירוע נמצא בחקירה והתיק נמצא כעת בבית המשפט המחוזי לאנשי דת, מינהל הפועל באופן עצמאי. החלטות בית המשפט אינן מפורסמות בפומבי, ולכן לא ברור מה העונשים שהוא יקבל אם יימצא אשם.



רשתות חברתיות אנשי דת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד