כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היזהרו מהאפס

מה זה "יד ראשונה אפס קילומטר" והאם כדאי לנו לקנות כזה?

בשנים האחרונות חברות הליסינג ייבאו מכוניות חדשות בניילון, אבל החברות לא העבירו אותן לליסינג או השכרה אלא העמידה אותן למכירה ולכן הן נמכרות במחיר נמוך יותר מאותן מכוניות שהן חדשות אצל היבואן

מה זה "יד ראשונה אפס קילומטר" והאם כדאי לנו לקנות כזה?
בשיטה של "אפס קילומטרים" הלקוח חייב להתפשר ולבחור מההיצע הקיים צילום: פולקסווגן

למי שמחפש בימים אלה מכונית חדשה יש בישראל שתי אפשרויות: מכונית חדשה מהיבואן או "יד ראשונה אפס קילומטר". מכונית חדשה, כולנו יודעים מהי: זו מכונית שיבואן הרכב מייבא ישירות מיצרן הרכב ואז מוכר ללקוחותיו. אבל מה זה מכונית "יד ראשונה אפס קילומטר"?

כאן נדרש כבר הסבר: עד לפני כמה שנים חברות הליסינג וההשכרה נהגו לרכוש מיבואני הרכב מכוניות חדשות ואז לעשות איתן כמובן את מה שנדרש מבחינת הייעוד של הרכב. כלומר מכונית השכרה מגיעה לחברת ההשכרה וכמובן מושכרת. מכונית ליסינג מגיעה לליסינג. אבל בשנים האחרונות חברות הליסינג וההשכרה החלו לעשות מה שנקרא "מכירה ליד ראשונה אפס קילומטר" – כלומר חברת הליסינג מקבלת מכונית חדשה בניילון אבל היא לא מעבירה אותה לליסינג או השכרה אלא מעמידה אותה למכירה.

אולם תצוגה לרכב מיצובישי. חברות הליסינג עשויות להוציא למכירה חלק מהמלאי שנרכש מהיבואנית. הרוכש יהיה יד 2: צילום מיצובישי

על פניו, זה נשמע אולי לא הגיוני: למה שחברת ליסינג תתחרה ביבואן הרכב ואיזה אינטרס יש ללקוחות לרכוש מכונית חדשה מחברת ליסינג כשיש לנו יבואן? ובכן, חברת הליסינג אכן מוכרת מכונית שהיא חדשה לחלוטין אבל הקונה אינו יד ראשונה על האוטו, הוא יד שניה מליסינג. כלומר הלקוח אשר רשום יד ראשונה על הרכב הוא חברת הליסינג.

בנושא הזה יש הרבה התפלפלויות על מהות הליסינג, כלומר האם הוא מימוני או תפעולי וכיוצא בזאת אבל השורה התחתונה היא שמי שקנה את האוטו החדש הזה הוא כבר יד שניה. וכמובן שיש לנו גם יתרון כספי: מכוניות יד ראשונה אפס קילומטר נמכרות במחיר נמוך יותר מאותן מכוניות שהן חדשות אצל היבואן, מחיר אשר משקף את הרכישה מחברת הליסינג כמובן.

האם זה באמת משנה לנו להיות יד שניה על אוטו חדש? זו שאלה מורכבת שדורשת הרבה מחשבה. קודם כל, לא כל דגם של מכונית ניתן להשיג ב"יד ראשונה אפס קילומטר". אם יש לנו טעם מיוחד, כנראה שזו לא הכתובת. אבל אם אנחנו רוצים מכונית טובה שתשרת אותנו בלי להיות פיינשמייקרים, יכול להיות שזו הכתובת לצרכים שלנו.

אם אנחנו רוצים לשמור את המכונית אצלנו רק שנה שנתיים אנחנו צריכים לעשות חשבון: האם בבוא היום יהיה קל למכור את המכונית הזאת? האם ההנחה שאנחנו מקבלים מחברת הליסינג היא הנחה שתהיה מספיק טובה כדי לשקף את החיסרון שיהיה לנו בבוא היום כאשר נרצה למכור את המכונית הזאת הלאה?

אלה שאלות חשובות שיש לתת עליהן את הדעת וגם לקחת בחשבון שגם לחברות הליסינג יש סחורה למכור עוד כמה שנים, כלומר אם אנחנו עוד שנה נרצה למכור מכונית בת שנה שהייתה בליסינג לפנינו, גם לחברת הליסינג תהיה מכונית כזאת למכירה. אם יש לכם שאלות נוספות, אנא כתבו אותן בתגובות ונשתדל לענות עליהן בכתבות הבאות.

 

ליסינג חברת השכרה יבואני רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד