א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המחאה מקצינה

קמפיין להפחדת הציבור: שערי העיתונים נמרחו שחור

היום שאחרי אישור צמצום עילת הסבירות במליאה: מחאת ההייטק רכשה את "העמודים הראשונים" בכל העיתונים הגדולים בישראל בעלות המוערכת במאות אלפי שקלים וצבעה אותם בשחור. השר בן גביר: "ככה לא נראית מחאה עממית"

קמפיין להפחדת הציבור: שערי העיתונים נמרחו שחור
שערי העיתונים מושחרים צילום: Chaim Goldbeg/Flash90

בבוקר שאחרי חקיקת צמצום עילת הסבירות במליאת הכנסת שערי העיתונים המרכזיים נמרחו שחור לאות הזדהות עם "שינוי המשטר" שחל בישראל. 

תחת הסלוגן "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית", כל שערי העיתונים הבוקר (שלישי) נצבעו בשחור במימון (מאות אלפי שקלים) של "מחאת ההייטקיסטים". ממטה המחאה נמסר כי המסר הוא "כדי שכולם ידעו מה קרה פה אתמול מצד אחד, ושעולם לעולם לא נוותר על מדינה דמוקרטית וחופשית. כמו תמיד, ההייטק היה ויישאר הקטר שלפני המחנה. ממשיכים קדימה".

השר איתמר בן גביר צייץ הבוקר: "ככה לא נראית "מחאה עממית". ואת הדעה שלכם לא יקנו מאות המיליונים של הגופים הזרים שמממנים את ההפגנות, רכשו את כל שערי העיתונים הבוקר, ומנהלים פה קמפיין להרס המדינה ממיטב משרדי הפרסום והיח"צ".

צילום: חיים גולדברג, פלאש90

מגיש ערוץ 13 כתב: "אמנם מודעה בתשלום של מחאת ההייטקיסטים, אבל האפקט חזק". 

מי שזעמה על הקמפיין היא אשת העסקים המקורבת למשפחת נתניהו ניקול ראידמן שהעלתה סטורי לאינסטגרם שלה בו כתבה "כשנרצחים ילדים בישראל אף אחד לא מממן קמפיין כזה יקר. אבל כשמדובר בשטיפת מוח בכל מחיר זה לגיטימי. תשקיעו אנרגיה וכסף בתרומות להצלת חיים".

במסגרת מהומות הענק שהתרחשו אמש בתל אביב ובירושלים בעקבות העברת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית, עשרות אלפי מפגינים יצאו למחות בשלל מוקדים ברחבי הארץ, בחלקם נרשמו הפרות סדר רבות, עימותים אלימים בין המוחים לכוחות המשטרה וחסימות כבישים.

 

עילת הסבירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד