כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא יודעים איך היא נהרגה"

מוזיאון אושוויץ סירב לומר שאישה פולניה 'נרצחה' על ידי נאצים

זעם על הנהלת מוזיאון אושוויץ שסירבה לומר שאישה פולניה 'נרצחה' על ידי נאצים. הנהלת המוזיאון כתבה שיהודייה פולנית "לא שרדה" את מחנה אושוויץ במקום לכתוב שהיא "נרצחה" במחנה המוות

מוזיאון אושוויץ סירב לומר שאישה פולניה 'נרצחה' על ידי נאצים
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

מוזיאון אושוויץ-בירקנאו בפולין הגיב בטוויטר בעקבות זעם רב של גולשים, כדי להסביר את השימוש שלהם בטרמינולוגיה לאחר שספגו ביקורת על ידי מנהיג יהודי בקנטקי על כך שכתבו שיהודייה פולנית "לא שרדה" את מחנה הריכוז אושוויץ במקום לכתוב שהיא "נרצחה" במחנה המוות.

"חשוב להכיר בכך שהמידע לגבי נסיבות המוות הספציפיות של אנשים רבים שגורשו לאושוויץ מוגבלת. במקרים בהם חסר לנו מידע מדויק על גורלו של אדם, אנו משתמשים במונח 'לא שרד'", כתבו אנשי המוזיאון להגנתם.

המוזיאון ואתר ההנצחה, שנמצא על האדמה ששימשה בעבר למחנה הריכוז אושוויץ, העלה ב-20 ביולי פוסט בטוויטר על פאני ברגר, שנולדה בברודי, פולין, באותו יום ב-1922 ואחר כך היגרה לצרפת. בטוויטר הם כתבו כי ברגר גורשה לאושוויץ בפברואר 1943 ו"לא שרדה".

הרב שלמה ליטווין, יו"ר המועצה היהודית של קנטאקי ומנהל בית חב"ד במזרח קנטאקי, השיב לציוץ בזעם על כך שלא כתבו כי ברגר "נרצחה" על ידי נאצים לאחר שגורשה לאושוויץ.

"נפגעה ממכונית?" שאל הרב בסרקזם. "נפל לה פסנתר על הראש? או שהיא נרצחה על ידי המשטר הנאצי?".

 

בירקנאו אושוויץ פולין השואה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד