כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טעות בזיהוי

כוחות גדולים פשטו על ביתו של הרב בשל מספר טלפון

ביתו של רב מבולטימור הפך למטרה לפשיטה משטרתית מסיבית. מסתבר שמדובר במקרה של טעות בזיהוי, ולמרבה המזל אף אחד לא נפגע

כוחות גדולים פשטו על ביתו של הרב בשל מספר טלפון
השוטרים בדרך לבית צילום: Baltimore Jewish Life

ביום חמישי האחרון, משטרת בולטימור פשטה על ביתו של רב מקומי בשל טעות בזהות, כך פורסם ב-Baltimore Jewish Life. הרב יהונתן אריה זיידמן היה בדרכו הביתה ממשרדו בבית הכנסת שלו לארוחת צוהריים, כאשר גילה 24 ניידות משטרה ועשרות סוכני FBI חמושים, חלקם עם רובים שלופים, נכנסים אל ביתו כשבני משפחתו היו בפנים.

הסיפור החל כשבתו וחתנו של בני הזוג זיידמן הגיעו לביקור מאוהיו, במקביל משטרת אוהיו חיפשה במקרה אחר פושע מאותו אזור. מסתבר כי מספר הטלפון הנייד של החתן היה שייך במקור לעבריין, ובשל כך המספר הופיע בביתו של הרב זיידמן.

משטרת אוהיו יצרה קשר עם הרשויות המקומיות כמו גם עם רשויות אכיפת החוק הפדרליות בבולטימור. כשהשוטרים הגיעו הם ראו לוחית רישוי של אוהיו בחניה של בני הזוג זיידמן, מה שגרם להם להיות בטוחים שהם איתרו את הנמלט.

השוטרים כיתרו את הבית והורו לכל מי שהיה בפנים לעזוב. השוטרים, שחלקם היו מצוות ימ"מ, כמו גם מרשלים אמריקאים, הגיעו עם רובים גדולים, הכוחות היו חמושים כמו כוחות צה"ל בג'נין.

עם זאת, צוות הימ"מ לא פרץ את הדלת, אלא ביקש לפתוח את הדלת לאט וכולם להתפנות מהבית. החתן שנכח במקום אמר שיש לו תינוק בבית והורשה לחלץ את הילד הישן לפני היציאה.

הרב זיידמן חזר הביתה מבית הכנסת שלו בזמן שהדרמה התגלגלה, והזדעזע לראות את הכמות העצומה של אנשי אכיפת החוק. שוטר אמר לו שהוא לא יכול לעבור.

"חששתי שחס ושלום יש איזשהו מצב של בני ערובה, או שבן משפחתי נמצא בסכנה", אמר הרב זיידמן לאתר Hamodia . "הייתה לי הקלה גדולה כשגיליתי את המצב, שמדובר בטעות בזיהוי".

במשטרה הסבירו כי איתרו את מספר הטלפון של חתנו של הרב זיידמן, שהיה קשור לנמלט מבוקש שניסה להרוג אישה. הנמלט היה גם תושב אוהיו, ופרסם פוסטים ברשתות החברתיות המצביעים על כך שהוא עומד להיות במרילנד. כשהשוטרים ראו מכונית בחניה של הרב זיידמן עם לוחית זיהוי של אוהיו, הם האמינו שהם תפסו את האיש שלהם.

אבל כאן נגמרו קווי הדמיון. לאב הצעיר המבוהל לא היה שם של החשוד, או משהו דומה לו. הרב זיידמן הסביר למשטרה כי חתנו קיבל את מספר הטלפון הנוכחי שלו לפני שנתיים, ולעתים היה מקבל הודעות טקסט הקשורות לבעליו לשעבר. לאחר שהם הבינו שיש טעות בזיהוי, השוטרים הודיעו כי עדיין עליהם לערוך חיפוש בבית.

הרב זיידמן אומר שהומור הוא דרך יעילה להתמודד עם מצבים לא נעימים. "זה בסדר", אמר הרב זיידמן למשטרה. "רק דבר אחד שאתם צריך לדעת, אולי נתקלתם בכמה אנשים קשוחים בתחום העבודה שלכם, אבל עדיין לא ראיתם עקרת בית יהודייה כשהבית שלה מבולגן, האם תוכלו לנקות את הנעליים שלכם על השטיח לפני שאתם נכנסים?", ואכן השוטרים, חמושים בכבדות ניקו את נעליהם לפני שנכנסו פנימה.

על פי הדיווח, הרב זיידמן אמר שהאירוע הסתיים בנימה ידידותית, אנשי אכיפת החוק התנצלו מאוד, הרב הודה להם על העבודה שהם עושים בהגנה על הקהילה.

בולטימור מרילנד אוהיו טעות בזיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד