כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הוזהרו לשמור על שתיקה

צפוי להעיד נגד ביידן: משפחתו קיבלה איומי מוות

השערורייה גוברת. הנשיא ג'ו ביידן דיבר עם השותפים העסקיים של בנו האנטר לפחות 24 פעמים. עדותו של מקורב לביידן צפויה לכלול פרטים על פגישות דרך הטלפון כשהם משוחחים ברמקול, כמו אחת במסעדה בפריז

צפוי להעיד נגד ביידן: משפחתו קיבלה איומי מוות
האנטר ביידן צילום: צילום מסך

בשימוע הקרוב של הקונגרס בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, דבון ארצ'ר, החבר הכי טוב לשעבר של האנטר ביידן, בנו של הנשיא, צפוי להעיד על כמה פגישות שבהן סגן הנשיא דאז תחת אובמה, ג'ו ביידן, הוזמן לכאורה לדבר בטלפון על ידי בנו במהלך פגישות עם שותפים עסקיים מעבר לים, כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

ארצ'ר, 48, שעומד כעת בפני אישומים הקשורים להונאת אגרות חוב של 60 מיליון דולר, אמור לפרט מקרים שבהם ראה את ג'ו ביידן משתתף בפגישות באופן אישי או באמצעות רמקול כאשר האנטר הציג אותו בפני שותפים עסקיים זרים ומשקיעים פוטנציאליים, ולמעשה השתמש באביו שהיה סגן נשיא כדי לקדם את עסקיו.

לדברי חבר הקונגרס ג'יימס קומר, יו"ר הוועדה, ישנה להיטות לשמוע את הדיווח של ארצ'ר על פגישות אלה. הוא הצהיר, "אנו מצפים מאוד לשמוע מדבון ארצ'ר על כל הפעמים בהן ראה את ג'ו ביידן נפגש עם השותפים העסקיים של האנטר ביידן בחו"ל כשהיה סגן נשיא, כולל ברמקול".

פגישה אחת כזו התרחשה בדובאי בערב ה-4 בדצמבר 2015, לאחר ישיבת דירקטוריון של חברת האנרגיה האוקראינית 'בורסימה' (Burisma), ששילמה להאנטר 83,000 דולר בחודש כדירקטור. ארצ'ר, שהיה גם דירקטור, יעיד על פי הדיווחים כי הוא והאנטר נפגשו עם בכיר בחברת 'בוריסמה', ואדים פוז'רסקי, בדובאי לאחר ארוחת ערב עם מועצת המנהלים של בוריסמה. במהלך המפגש הזה, פוז'רסקי ביקש בדחיפות לדבר עם אביו של האנטר. האנטר התקשר אז לג'ו ביידן והציג אותו בפני האוקראינים בשם "ניקולאי ואדים", והזכיר ש"האנשים הגדולים מבורסימה זקוקים לתמיכתנו".

עדותו של ארצ'ר צפויה לכלול פרטים על פגישות דומות אחרות דרך הטלפון כשהם משוחחים ברמקול, כמו אחת במסעדה בפריז, שבה לפי הדיווחים האנטר שם את אביו על רמקול כדי להרשים משקיעים פוטנציאליים. טוני בובולינסקי, שותף עסקי נוסף לשעבר של האנטר ביידן, נזכר גם הוא בתקרית שבה האנטר הציע לשוחח עם אביו בטלפון במהלך פגישה בלוס אנג'לס.

ארצ'ר צפוי להעיד לאור "חובתו האזרחית" והצהיר כי אין לו מה להסתיר. עם זאת, מאז התפרסמו החדשות על עדותו, משפחתו קיבלה איומי מוות ואזהרות לשמור על שתיקה.

 

האנטר ביידן ג'ו ביידן נשיא ארה''ב ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד