כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שימוש לרעה בסמכות"

היועמ"שית בחוות דעת דרמטית: יש לבטל את חוק הנבצרות החדש

בהרב מיארה מפרסמת את חוות דעתה לגבי חוק הנבצרות ואומרת כי יש לבטלו | זאת בתגובה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"צ נגד החוק | "תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה"

היועמ"שית בחוות דעת דרמטית: יש לבטל את חוק הנבצרות החדש
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

בחוות דעת דרמטית של היועצת המשפטית הממשלה, גלי בהרב מיהרה, היא מקבלת את עמדת התנועה לאיכות השלטון בנוגע לחוק הנבצרות החדש והיא ממליצה לבטלו.

בהודעתה של היועצת נאמר כי "בחינה של מכלול הנסיבות הנוגעות לחקיקת תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה, ענייננו בתיקון חוקתי פגום מיסודו ובתוצאתו, שהינו תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט הנכבד".

לדבריה "יש מקום למתן צו על תנאי שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא ולהציג מדוע לא לבטל את תיקון מספר 12 לחוק יסוד: הממשלה, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת. לבסוף, יש להורות על הפיכת הצו על תנאי לצו מוחלט".

כזכור, חוק הנבצרות, שאושר בחודש מרץ האחרון, עבר בתמיכה של 61 חברי כנסת, מספר המינימום בו ניתן להעביר חוק יסוד.

לפי הצעת החוק, שהיא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, יהיו שתי אפשרויות בלבד להוצאת ראש ממשלה לנבצרות. האחת היא הודעה של ראש הממשלה עצמו שלפיה הוא אינו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו, והשנייה היא הכרזה של הממשלה על נבצרותו של ראש הממשלה בשל סיבות בריאותיות, שתאושר רק ברוב של שלושה רבעים מהשרים.

היועמש חוק הנבצרות התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד