כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סותר את ערך השוויון

המשפטן הבכיר מתריע בפני הרבנים: "חוק ערך לימוד תורה יזיק לחוק הגיוס"

חשיפה | מי שכיהן עד לא מזמן כמשנה ליועמ"ש למשפט חוקתי, החל לייעץ משפטית לכמה גופים העוסקים בסוגיית הגיוס ובהם ועד הישיבות. בשבועות האחרונים הוא התריע בפני הדרג התורני כי חוק יסוד ערך לימוד התורה רק יזיק לקידום חוק גיוס נוח לחרדים | כל הפרטים בכתבה

המשפטן הבכיר מתריע בפני הרבנים: "חוק ערך לימוד תורה יזיק לחוק הגיוס"
רז נזרי צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

"חוק יסוד לימוד תורה היא טעות חמורה בעיני גם משפטית וגם ציבורית", טען רז נזרי באוזני רבנים איתם שוחח באחרונה. נזרי עו"ד שבקיא בנבכי המשפט החוקתי אף הציע למשוך את החוק גם בהיבט המשפטי וגם הציבורי. 

ל'בחדרי חרדים' שחושף את הפרטים לראשונה נודע כי את טענתיו נימק נזרי בכך שחוק יסוד ערך לימוד התורה סותר את ערך השוויון שבג"צ מקנה לו מעמד על גם על פני חוקי יסוד, כפי שקרה בחוק הלאום שבית המשפט פירש את החוק כולל עיקרון השוויון.

לפיכך טוען נזירי, כי החוק לא ישנה שום דבר ורק יזיק משפטית וציבורית לקדם את חוק הגיוס עצמו שהוא המטרה העיקרית של המפלגות החרדיות.

נזרי כאמור, מי שכיהן עד לא מזמן כמשנה ליועמ"ש למשפט חוקתי החל לייעץ משפטית לכמה גופים העוסקים בסוגיית הגיוס ובהם 'ועד הישיבות'.

עו"ד רז נזרי מסר בתגובה: "ועד הישיבות אכן שכר לפני מספר שבועות את שירותיי, יחד עם עו"ד נדים עבוד, שותף במחלקה בראשותי למשפט ציבורי ורגולציה במשרד עו"ד פירון, על מנת ללוות משפטית מטעמם את הטיפול בנושאי חוק הגיוס. עמדתי לפיה חוק יסוד לימוד תורה לא יסייע משפטית לטיפול בנושא, ואף יגרום לכך נזק ציבורי שישפיע על ההיבט המשפטי, נמסרה לנציגי הועד במספר הזדמנויות בשבועות האחרונים, וחזרה ונמסרה שוב הבוקר בעקבות הפרסום על הנחת הצעת החוק בכנסת. לא אוכל להוסיף בנושא בשלב זה".

מוועד הישיבות נמסר: "אנחנו סומכים על הנציגים החרדים בכנסת שידעו להביא את החוק הטוב ביותר כהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל. אנו בקשר מתמיד איתם על כל הדברים והשינויים הנדרשים. איננו מתערבים בדרכי חקיקת החוק".

רז נזרי חוק הגיוס ועד הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד