כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הכנסת והדמוקרטיה לא יקבלו זאת"

ראשי הקואליציה נגד היועמ"שית: "ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית"

ראשי הקואליציה הגיבו בחריפות על עמדת היועמ"שית ומסרו כי מדובר ב" עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית". ראשי הקואליציה הבהירו: "הכנסת והדמוקרטיה לא יקבלו זאת"

ראשי הקואליציה נגד היועמ"שית: "ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית"
נתניהו וחלק משרי הממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי הקואליציה הגיבו הערב (שלישי) לתגובת היועמ"שית בחריפות ומסרו: "תשובת היועמ"שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה.

ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה. הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו. העם, הכנסת והדמוקרטיה לא יקבלו זאת", מסרו.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: ‏"אין מהלך יותר אנטי דמוקרטי מלנסות לבטל חוק יסוד שעבר ברוב קולות ע"י חברי בית המחוקקים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. ‏כך נראית חתירה כנגד הדמוקרטיה. פשוט".

כזכור, בחוות דעת דרמטית של היועצת המשפטית הממשלה, גלי בהרב מיהרה, היא מקבלת את עמדת התנועה לאיכות השלטון בנוגע לחוק הנבצרות החדש והיא ממליצה לבטלו.

בהודעתה של היועצת נאמר כי "בחינה של מכלול הנסיבות הנוגעות לחקיקת תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה, ענייננו בתיקון חוקתי פגום מיסודו ובתוצאתו, שהינו תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט הנכבד".

לדבריה "יש מקום למתן צו על תנאי שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא ולהציג מדוע לא לבטל את תיקון מספר 12 לחוק יסוד: הממשלה, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת. לבסוף, יש להורות על הפיכת הצו על תנאי לצו מוחלט".

חוק הנבצרות, שאושר בחודש מרץ האחרון, עבר בתמיכה של 61 חברי כנסת, מספר המינימום בו ניתן להעביר חוק יסוד.

לפי הצעת החוק, שהיא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, יהיו שתי אפשרויות בלבד להוצאת ראש ממשלה לנבצרות. האחת היא הודעה של ראש הממשלה עצמו שלפיה הוא אינו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו, והשנייה היא הכרזה של הממשלה על נבצרותו של ראש הממשלה בשל סיבות בריאותיות, שתאושר רק ברוב של שלושה רבעים מהשרים.

גלי בהרב מיארה ראשי הקואליציה חוק הנבצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד