י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אכזריות בלתי נתפסת

התעללות בילדים חסרי ישע: מפגין נוסף נעצר בחשד למעורבות באירוע

משטרת ישראל עצרה חשוד נוסף בחשד למעורבותו בחבלה במזיד לרכב עם אשה וילדיה הקטנים, אתמול במהלך הפרות סדר בכביש בגין בירושלים. החשוד הראשון שנעצר, נשלח למעצר בית ע״י בימ״ש והמשטרה הגישה ערר על ההחלטה | קצין משטרה שפעל אמש בכביש בגין: ״מה שהיה אתמול בכביש בגין היה הכי רחוק שיש ממחאה כחוק, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה

התעללות בילדים חסרי ישע: מפגין נוסף נעצר בחשד למעורבות באירוע
שמשת הרכב שנופצה צילום: דוברות המשטרה

אתמול (שני) פתחה משטרת ישראל בחקירת גרימת נזק לרכב במזיד, בעקבות דיווח שהתקבל אחה״צ מאשה שהייתה עם ילדיה הקטנים באזור כביש בגין בירושלים, בעת שהיה חסום לתנועה בעקבות הפרת הסדר של אנשי השמאל שהפגינו במקום כנגד העברת החוק לביטול עילת הסבירות. על פי החשד מספר מפרי סדר חסמו את דרכה בכביש, ובשלב מסוים אחד מהם הלם בחוזקה עם מקל דגל ישראל שהיה בידו על השמשה האחורית של רכבה וניפץ אותה, הכל אל מול ילדיה המבוהלים שישבו באותה עת במושב האחורי של הרכב. בנס לא היו נפגעים כתוצאה מהמעשה החמור והאכזרי.

החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב ציון, ובמהלכה התברר כי החשודים במעשה התעמתו גם עם נהג אחר שהיה במקום לאחר אירוע זה, ועפ״י החשד נתנו מכה גם לרכבו. 

אמש נעצר בגן סאקר חשוד במעורבותו במעשה, בן 45, תושב הוד השרון. בסיום חקירתו נכלא, והיום הובא בבקשה להאריך את מעצרו. בית המשפט החליט על שליחתו למעצר בית, והמשטרה הגישה ערר על ההחלטה לביהמ"ש מחוזי.

בתוך כך, לאחר פעולות חקירה של חוקרי יל"פ ציון אותר חשוד נוסף במעורבותו באירוע זה. החשוד בן 39, תושב תל אביב, נעצר לפני זמן קצר ע"י בלשי יל"פ ציון בביתו, ובשעה זו הוא מובא לחקירה במשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "לצערנו זהו לא אירוע האלימות היחידי שהיה אמש בכביש בגין בירושלים במהלך הפרת סדר והתפרעות אלימה שהייתה במקום ע"י מאות מפרי סדר ופורעי חוק.

גם השוטרים שהיו בכביש בגין חוו גילויי אלימות פיזית קשים מאוד מצד חלק ממפרי הסדר, שחסמו את הציר, התפרעו, סירבו להתפנות, התעמתו עם השוטרים פיזית, הכו עם מקלות את השוטרים, הבעירו מדורות בכביש, גידפו שוטרים, השליכו רימוני עשן, יידו בקבוקי צבע לעבר שמשת המכת״ז מכיוון אחד המחלפים, שמו מכשולים וסלעים לחסימת הציר, וחלקם אף יידו חפצים לעבר השוטרים שהיו במקום מגשר, כשאחד מהבקבוקים שייודו- פגע בראשו של שוטר.

חמישה שוטרים נחבלו בכביש בגין באורח קל במקום כתוצאה מאלימות מפרי הסדר. 

שניים מהם התפנו לקבלת טיפול רפואי. כך לא נראת מחאה, אלא הפרת סדר אלימה, מסוכנת וחסרת כל רסן!", הדגישו במשטרה.

קצין משטרה שפעל במקום סיפר: "שעות רבות פעלנו לאפשר לאלפי המפגינים להביע את מחאתם באזור הכנסת גם כשהם גבלו בהפרת סדר. מה שהיה בכביש בגין היה הכי רחוק שיש ממחאה חוקית, הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה. מעבר לכך שמאות מפרי הסדר פגעו משמעותית במרקם החיים של תושבי ירושלים ומשתמשי הדרך באזור, הם סירבו להתפנות, התעמתו איתנו פיזית, תקפו, התפרעו ואף השליכו לעברנו חפצים מהגובה. כל האזהרות שלנו לא הואילו ושוטרים שלנו נפצעו. השימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר היה הכרחי, וחבל שיש מי שמציג את הפרות הסדר אמש בכביש באופן מעוות לחלוטין, כאילו הייתה זו הפגנה מתואמת, קצרה ושקטה ללא אלימות, שלא פגעה באיש. מדובר בהפרת הסדר מהאלימות ביותר שהיו בירושלים בתקופה האחרונה".  

מחאה הפגנות התעללות בילדים אנרכיסטים שמאלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד