כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שוב זה קורה

ספרי קוראן נשרפו מול שגרירויות מצרים וטורקיה בדנמרק

דנמרק ושוודיה הודיעו כי הן מתנצלות על שריפת הקוראן אך אינן יכולות למנוע זאת על פי חוקים המגינים על חופש הביטוי. משרד החוץ המצרי זימן היום את השגריר השוודי ודרש לגנות את חילול הספר

ספרי קוראן נשרפו מול שגרירויות מצרים וטורקיה בדנמרק
שריפת הקוראן צילום: צילום מסך

קבוצה קטנה של פעילים אנטי-אסלאמים הציתה את הקוראן היום מול שגרירויות מצרים וטורקיה בקופנהגן, לאחר מעשים דומים בדנמרק ובשוודיה בשבועות האחרונים שהכעיסו את המוסלמים.

דנמרק ושוודיה מסרו כי הן מתנצלות על שריפת הספר הקדוש לאיסלאם, אך אינן יכולות למנוע זאת בגלל חופש הביטוי. בשבוע שעבר, מפגינים בעיראק הציתו את שגרירות שוודיה בבגדד כנקמה. השריפה היום בקופנהגן על ידי קבוצה בשם "פטריוטים דנים" הגיעה לאחר שאתמול ובשבוע שעבר מול שגרירות עיראק, נשרפו עותקים של הקןוראן. בנוסף שני מקרים כאלה התרחשו בשוודיה במהלך החודש האחרון.

מצרים זימנה את שגריר שוודיה ודרשה גינוי לשריפת הקוראן, כך מסר דובר משרד החוץ המצרי.

משרד החוץ העיראקי קרא לרשויות של מדינות האיחוד האירופי "לשקול מחדש במהירות את מה שנקרא חופש הביטוי והזכות להפגין" לאור שריפת הקוראן.

טורקיה מסרה היא מגנה בחריפות את מה שהיא כינתה "מתקפה נתעבת" על הקוראן וקראה לדנמרק לנקוט באמצעים הדרושים כדי למנוע את "פשע השנאה" הזה נגד האיסלאם.

דנמרק גינתה את השריפות כ"מעשים פרובוקטיביים ומבישים", אך טוענת כי אין לה את הכוח למנוע שריפת קוראן מצד מפגינים לא אלימים. "אנשים נהנים מחופש הביטוי המורחב כשהם מפגינים", צוטטה פרופסורית למשפטים באוניברסיטת קופנהגן, לרויטרס, והסבירה את החוקים הדנים. "זה לא כולל רק ביטוי מילולי. אנשים יכולים לבטא את עצמם בדרכים שונות, כמו שריפת פריטים".

 

מצרים טורקיה דנמרק עירק שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד