י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי החקיקה

סקרים חדשים: לו הבחירות היו נערכות היום, השמאל חוזר לשלטון

סקרי מנדטים חדשים שפורסמו אחרי חקיקת עילת הסבירות מעלים כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגות השמאל היו חוזרות לשלטון על כל המשתמע מכך. המפלגות החרדיות נשארות יציבות, אולם הליכוד, סמוטריץ' ובן גביר נחלשים בכוחם הפוליטי בכנסת | כל המספרים והנתונים

סקרים חדשים: לו הבחירות היו נערכות היום, השמאל חוזר לשלטון
לפיד, גנץ וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות אושר בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, סקרים חדשים שפורסמו הערב (שלישי) מעלים כי לו הבחירות היו נערכות היום שלטון השמאל היה עולה לשלטון.

על פי סקר המנדטים של 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס, לו הבחירות היו נערכות היום: המחנה הממלכתי הייתה זוכה ב-30 מנדטים, הליכוד ב-25, יש עתיד ב-17.

ש"ס עם 10 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, ישראל ביתנו 6, רע"ם 6, הציונות הדתית 5, עוצמה יהודית 5, חד"ש-תע"ל 5, מרצ 4 והעבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים לפי הסקר: גוש הימין עם 52 מנדטים מול 63 של גוש השמאל כשבתווך חד”ש-תע״ל עם 5 מנדטים.

על פי סקר של מכון מדגם בהנהלת מנו גבע עבור 'חדשות 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 28 מנדטים, כך גם המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים, יש עתיד עם 19 מנדטים.

ש"ס עם 10 מנדטים, הציונות דתית עם 8 מנדטים, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, חד"ש-תע"ל 5, רע"מ 5, חדש תע"ל 5, מרצ 4. מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת בל"ד שמקבלת 2.6% מהקולות והעבודה שזוכה ל-2.1% בלבד. 

במפת הגושים: גוש הימין עם 53 מנדטים, גוש השמאל עם 62 מנדטים כשבתווך חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

סקר מנדטים חדשות 12 חדשות 13 קמיל פוקס מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד