כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שנאת חינם

עשרות מסעדות בת"א הודיעו כי יישארו פתוחות הערב, ליל ט' באב

קבוצה של בעלי מסעדות מהעיר תל אביב הודיעו כי יפתחו את עסקיהם כרגיל הערב, ליל ט' באב | לטענתם, מדובר במחאה לנוכח החקיקה המשפטית המקודמת ע"י הממשלה | אלא שפרסומים מראים כי רוב המסעדות שהודיעו כי בכוונתן להישאר פתוחות, היו פתוחות גם בשנים עברו

עשרות מסעדות בת"א הודיעו כי יישארו פתוחות הערב, ליל ט' באב
תיעוד אווירי לילי מיפו צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

מספר בעלי מסעדות מתל אביב הודיעו כי בכוונתם להשאיר את המסעדה שלהם פתוחה הערב, ליל ט' באב. כמה מהם אף הגדירו זאת כמחאה על חוק צמצום עילת הסבירות שעבר ביום שני בכנסת.

אלא שפרסומים משנת 2021 מראים כי מרבית המסעדות שהצהירו כי בכוונתן להישאר פתוחות בשל החקיקה המשפטית - היו פתוחות גם אז.

יצוין כי עיריית תל אביב פרסמה הודעה, כבכל שנה, האוסרת על פתיחת מסעדות בליל ט' באב. בהודעה נכתב כי "בערב ט' באב התשפ"ג, יום רביעי, 26.7.23, חלה חובה על סגירת בתי עסק בשעות 19.00 עד 05.00 למחרת. ​בתי אוכל, מסעדות, ברים, חנויות לממכר גלידות, מזנונים וכל בית אוכל אחר, למעט שירותי הארחה והלנה של בית מלון. בתי עסק שעניינם "עינוג ציבורי", לרבות הצגות תיאטרון או קולנוע, קונצרט, דיסקוטק, מופעי מחול, ריקודים, משחק או ספורט וכל עינוג כיוצא כאלה".

בנוסף, בתי עסק שעניינם "עינוג ציבורי" יהיו סגורים גם ביום חמישי, ט' באב תשפ"ג, 27 ביולי 2023." ולסיום, נכתב בהודעת העירייה כי "הבעלים של בתי העסק האמורים מתבקשים לשמור על הוראות החוק".

השף חיים כהן, שמשמש גם כשף של מזנון הכנסת, אמר ל'כלכליסט' בהודעתו כי "אנחנו פותחים בערב לא בשביל להוציא לאף אחד את העיניים או להרגיז מישהו. אני לא חושב שיש פה מחאה. המסעדות סופגות בחצי השנה האחרונה סופגות ירידה בעבודה והפסדים של 35% בממוצע ויש כאלה שיותר. רואים כבר בתי קפה שנסגרים או מחליפים בעלים, וזו הסיבה האמיתית. אי אפשר יותר ולאף אחד לא נעים לפנות למדינה לעזרה אבל אני בכל זאת אעשה את זה אחרי הפגרה בכנסת בשם המסעדות".

במענה לשאלה האם אין לזה קשר למחאה כנגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית אמר כי "בעבר מסעדות שפתחו קיבלו דו"ח של 750 שקל ועבדו ויש כאלה שסגרו. לדעתי האישית אולי יש כאלה שעושים את זה מתוך מחאה אבל זה מה שאני חושב – אנשים זקוקים לכל דקה שאפשר לפתוח. זו דעתי האישית לפחות".

 

ט באב ט' באב מסעדות מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד