כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביקורת על המנחה

רשת פוקס ניוז: יהודים שרדו מחנות ריכוז נאציים על ידי היותם "שימושיים"

מוזיאון אושוויץ מבקר את גרג גוטפלד מהפוקס ניוז על כך שאמר שיהודים שרדו מחנות נאצים על ידי היותם "שימושיים". המגיש אמר את הדברים במהלך דיון על סטנדרטים חינוכיים חדשים בפלורידה שילמדו את התלמידים שהיו בעבר אנשים שחורים שנהנו מעבדות

רשת פוקס ניוז: יהודים שרדו מחנות ריכוז נאציים על ידי היותם "שימושיים"
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

גורמים באנדרטת - מוזיאון אושוויץ-בירקנאו בפולין מתחו ביקורת על מנחה פוקס ניוז, גרג גוטפלד, על כך שאמר שיהודים שרדו מחנות ריכוז נאציים על ידי היותם "שימושיים".

"אמנם זה נכון שייתכן שיהודים מסוימים השתמשו בכישוריהם כדי להגדיל את סיכויי ההישרדות שלהם במהלך השואה, אבל חיוני לתת הקשר לאמירה זו כראוי ולהבין שהיא אינה מייצגת את ההיסטוריה המורכבת של רצח העם שבוצע על ידי גרמניה הנאצית", נמסר ממוזיאון ​​אושוויץ בפוסט בטוויטר.

"אמנם זה נכון להכיר בכך שחלק מהיהודים אולי שרדו באופן זמני בשל התועלת שלהם, אבל חיוני לזכור שהשואה הייתה רצח עם שיטתי שמטרתו העליונה להשמיד את כל האוכלוסייה היהודית", נכתב. "יותר נכון לומר שחלק מהיהודים שרדו את השואה כי הם נחשבו מועילים זמנית, ונסיבות התמוטטות המשטר הנאצי מנעו את רציחתם, עלינו להימנע מדיבור כזה על הסיפור הטרגי המורכב הזה".

גוטפלד אמר את הדברים ביום שני בתוכנית "The Five", תוכנית אירוח פוליטית פופולרית. חברי הפאנל דנו בסטנדרטים חינוכיים חדשים בפלורידה שילמדו את תלמידי בתי הספר הציבוריים ש"עבדים פיתחו מיומנויות שבמקרים מסוימים ניתן ליישמם לטובתם האישית".

ג'סיקה טרלוב, יהודיה שהשתתפה בפאנל, אמרה שהיא חשה לא בנוח מהמשמעות שאנשים שחורים נהנו מעבדות ושאלה האם אפשר לטעון טיעון דומה לגבי יהודים שנכלאו במחנות ריכוז במהלך מלחמת העולם השניה, כאשר היטלר רצח כ-6 מיליון יהודים.

בתגובה לדבריה של טרלוב, אמר גוטפלד: "האם קראת פעם את 'חיפוש האדם אחר משמעות'? ויק פרנקל מדבר על איך לשרוד במחנה ריכוז על ידי מיומנויות, היית צריך להיות שימושי, השירות החזיק אותך בחיים".

פרנקל כתב את "החיפוש של האדם אחר משמעות", אוטוביוגרפיה משנת 1946 המתארת ​​את חוויותיו בארבעה מחנות ריכוז נאציים וכיצד הנסיונות הללו עיצבו את השקפת עולמו הפסיכולוגית.

בתגובה לדברים פרסם אתר ההנצחה באושוויץ: "המטרה הסופית של גרמניה הנאצית הייתה להשמיד את כל האנשים שהיא החשיבה כיהודים. מיליוני יהודים נרצחו באכזריות באתרי הוצאה להורג, בעיקר ברחבי מזרח אירופה הכבושה, כאשר קהילות שלמות נמחקו ללא קשר לתועלת או תרומתם לחברה", נכתב "בעוד שחלק מהגטאות נראו כמטרה להיות פרודוקטיביים והיהודים עבדו שם היותם 'שימושיים' לא הבטיח להם חיים, שכן הנאצים החליטו בסופו של דבר לחסל אותם, מה שהוביל לרצח של אלה שנחשבו בעלי ערך".

 

נאצים פוקס ניוז אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד