כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מהתקופה הרומית

125 קברים נמצאו בבית קברות עתיק בעזה

125 קברים נמצאו לאחר גילוי מקרי של בית קברות עתיק מהתקופה הרומית בעזה. העבודה באתר הארכיאולוגי אמורה להימשך מספר חודשים, והיא "כבר מתבררת כמבטיחה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארכיאולוגים בעזה חשפו לפחות 125 קברים, רבים מהם עם שלדים בפנים, ושני סרקופגים (אבן המשמש כארון קבורה) בבית קברות רומי בן 2,000 שנה שהתגלו שם במקרה בשנה שעברה.

לרצועת החוף הצרה יש היסטוריה עשירה כמרכז סחר עוד מימי המצרים הקדמונים דרך מסעי הצלב, פועלים פלסטינים חפרו באתר הקבורה העתיק בעזה, בגיבוי אירגונים צרפתיים, מאז שנחשף בשנה שעברה על ידי צוותים ארכיאולוגים במימון מצרי.

לדברי ג'מאל עבדו ראידה, המנהל הכללי לעתיקות במשרד התיירות והעתיקות בעזה, לפחות 125 קברים נמצאו עד כה באתר המשתרע על פני 4,000 מטר מרובע. ראידה, שתיאר את התגליות כ"חסרות תקדים", אמר בשבוע שעבר כי הם מאמינים שאלו שרידים של פקידים רומיים בכירים.

מומחה בבית הספר הצרפתי לארכיאולוגיה, פאדל אל-עוטול, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שאחד הסרקופגים היה מעוטר בתמונות של ענבים והשני בדולפינים. הצוות מנקה את השלדים ומנסה להרכיב חתיכות של צנצנות חרס שהם גם מצאו.

העבודה באתר הארכיאולוגי אמורה להימשך מספר חודשים, והיא "כבר מתבררת כמבטיחה", כך על פי בית הספר הצרפתי לחקר המקרא והארכיאולוגיה.

 

ארכיאולגיה עזה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד