כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר שנעלם חודש

שר החוץ הסיני הודח מתפקידו לאחר 7 חודשים

שר החוץ הסיני הודח רשמית מתפקידו לאחר היעלמות של חודש. הדיווח מביא לסיומה דרמה לא קטנה לאחר היעלמותו בפתאומיות מפגישות דיפלומטיות מתוכננות  

שר החוץ הסיני הודח מתפקידו לאחר 7 חודשים
סין: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שר החוץ הסיני, צ'ין גאנג, הודח רשמית מתפקידו אתמול (שלישי) לאחר היעלמות של חודש, מחליפו הוא דיפלומט ותיק, וואנג יי, שבעבר היה שר החוץ כמעט 10 שנים. הדיווח מגיע לאחר שבועות של שתיקה, כאשר אנשי משרדו של צ'ין עצמו סירבו להבהיר את מקום הימצאו, והשערות פרועות, כולל דיווחים על בעיות אישיות חמורות ומחלות קשות.

צ'ין נראה לאחרונה בפומבי ב-25 ביוני, כשפגש את עמיתיו מרוסיה, וייטנאם וסרי לנקה. הפגישות המתוכננות שלו מאז או בוטלו, או שהדיפלומט וואנג יי הלך במקומו של צ'ין.

"השתיקה הממושכת גרמה נזק עצום לדיפלומטיה הסינית", אמר ל'וושינגטון פוסט' ניל תומס, עמית במחקר לפוליטיקה סינית במכון למדיניות אסיה בוושינגטון. "ההתמכרות של המפלגה לסודיות בפעילותה הפנימית משפיעה כעת על יכולתה של המדינה לעבוד עם העולם החיצון".

פיטוריו של צ'ין פורסמו על ידי התקשורת הממלכתית הסינית לאחר פגישה קצרה בצורה יוצאת דופן של הוועדה של הקונגרס העממי הלאומי, הגוף שמקבל החלטות של הפרלמנט הסיני. הוועדה לא נתנה סיבה להדחתו של צ'ין, וואנג מונה מיידית לשר החוץ במקומו.

 

שר החוץ סין פרישה מפתיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד