כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא למד לקח

חייל אמריקאי לשעבר ששוחרר על ידי רוסיה בחילופי שבויים נפצע בלחימה נגד רוסיה

חייל אמריקאי לשעבר שנעצר ברוסיה ושוחרר בעסקת חילופי שבויים, נפצע בזמן לחימה באוקראינה. הנסיבות סביב פציעתו בקרב לא ברורות עדיין. ג'ונתן פרנקס, דובר משפחת ריד, סירב להגיב

חייל אמריקאי לשעבר ששוחרר על ידי רוסיה בחילופי שבויים נפצע בלחימה נגד רוסיה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

טרבור ריד, חייל מחיל הנחתים האמריקני לשעבר, שהיה עצור ברוסיה במשך כמעט שלוש שנים ושוחרר בחילופי שבויים, נפצע במהלך לחימה באוקראינה נגד רוסיה, כך אמר מקור המכיר את הנושא ל-CNN.

ריד, ששוחרר בעסקת חילופי שבויים באפריל 2022, הועבר לבית חולים בקייב ופונה לגרמניה לקבלת טיפול רפואי, כך מסר המקור. הנסיבות סביב פציעתו של ריד בקרב לא ברורות. ג'ונתן פרנקס, דובר משפחת ריד, סירב להגיב.

ריד הוא האמריקאי האחרון שנפצע בזמן שנלחם עבור אוקראינה במלחמתה ברוסיה. מחלקת המדינה האמריקאית הזהירה שוב ושוב את האמריקאים מפני נסיעה למדינה.

ריד נעצר במוסקבה בקיץ 2019 בגין קטטה בשכרות, ונידון לתשע שנות מאסר ביולי 2020 בגין "סיכון חייהם" של שוטרים רוסים בקטטה. ריד ומשפחתו הכחישו את ההאשמות נגדו, והוא הוגדר כעצור שלא כדין על ידי משרד החוץ האמריקאי.

שחרורו מהכלא הרוסי באפריל 2022 הגיע לאחר חודשים של מאמצים של ממשלת ארה"ב, כך אמרו גורמים רשמיים, במיוחד לאור החששות לגבי בריאותו של ריד. הוא שוחרר בעסקת חילופי שבויים עבור האזרח הרוסי קונסטנטין ירושנקו, מבריח נשק רוסי שהורשע בקשירת קשר לייבוא קוקאין ועוד פשעים שונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד