ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
לאחר 7 שנים

שמונה גברים הורשעו בפיגוע הגדול בבריסל

שמונה גברים מוסלמים טרוריסטים הורשעו בפיגוע הגדול בבריסל בשנת 2016. יותר מ-30 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו. פסק הדין הגיע לאחר משפט שנמשך שבעה חודשים. גזר הדין צפוי להתפרסם בהמשך השנה

שמונה גברים הורשעו בפיגוע הגדול בבריסל

שמונה מוסלמים טרוריסטים נמצאו אשמים אתמול בקשר לסדרת פיגועים שגרמו למותם של יותר מ-30 בני אדם ופצעו מאות אחרים בשדה התעופה בבריסל ובתחנת המטרו ב-2016 בבלגיה.

פסק הדין הגיע לאחר משפט ארוך שנמשך שבעה חודשים. גזר הדין צפוי להתפרסם בהמשך השנה. שתי התקפות הטרור בוצעו על ידי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" והיו הקטלניים ביותר בתולדות בלגיה, הן התרחשו בבוקר ה-22 במרץ 2016.

שישה גברים נמצאו אשמים ברצח בהקשר של טרור, כך לפי סוכנות הידיעות הבלגית 'בלגה'. שניים נוספים נמצאו אשמים בחברות בקבוצת טרור, ושניים זוכו ​​במשפט שהתקיים תחת אבטחה גבוהה במטה לשעבר של ארגון האמנה הצפון-אטלנטית נאט"ו.

ביום הפיגוע התפוצצו שני מחבלים מתאבדים בנמל התעופה הבינלאומי של העיר, והרגו 16 בני אדם. כשעה לאחר מכן, מחבל נוסף התפוצץ בתחנת הרכבת התחתית של בריסל, והרג עוד 16 בני אדם.

הרשויות בבלגיה עצרו את מוחמד אבריני, שהיה מבוקש בקשר לפיגועים בפריז בנובמבר 2015, בהם נהרגו 130 בני אדם, הוא היה המחבל השלישי בשדה התעופה שנמלט לאחר שלא הפעיל את המטען שלו.

במהלך המשפט נשיא בית המשפט אמר כי מניין ההרוגים הרשמי של הפיגועים בבריסל הוא 35, בעקבות מותם של שלושה קורבנות בשנים שלאחר הפיגוע. בין הקורבנות היו אזרחים אמריקאים, הודו, סין, פרו, גרמניה, הולנד, בריטניה, שוודיה, קונגו, איטליה ובלגיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בריסל טרור טרור איסלאמי בריסל בלגיה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד