כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שחרר אבוקות מקרוב

מטוס קרב רוסי פגע ברחפן אמריקאי מעל סוריה

מטוס קרב רוסי פגע ברחפן אמריקאי מעל סוריה. העימות הוא מהלך רוסי שנעשה בכוונה תחילה כדי ללחוץ על הכוחות האמריקאים לסגת מהאזור, כך אומרים גורמים אמריקאים

מטוס קרב רוסי פגע ברחפן אמריקאי מעל סוריה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מטוס קרב רוסי פגע במל"ט אמריקאי מסוג MQ-9 Reaper מעל סוריה על ידי שחרור אבוקות קרוב למל"ט האמריקאי, כך מסר צבא ארה"ב. העימות התרחש ביום ראשון בבוקר, ובעקבות אירועים דומים שקרו בעבר, אומרים האמריקאים כי זה חלק ממסע רוסי ללחוץ על הכוחות האמריקאים לצמצם את הפעולות הצבאיות שלהם באזור.

המל"ט האמריקני הצליח להגיע בחזרה לבסיסו באזור אך המדחף שלו ניזוק, כך על פי גורמים אמריקאים.

לפי הצהרה שפרסם הגנרל אלכס גרינקיץ', מפקד חיל האוויר האמריקני הבכיר באזור, האירוע התרחש כאשר המטוס הרוסי טס במרחק של מטרים ספורים מהרחפן, שהיה במשימה נגד המדינה האיסלאמית, ושחרר אבוקות ישירות מעליו.

"אחד מהאבקות הרוסים פגע במל"ט האמריקאי, ופגע קשות במדחף שלו", אמר. "למרבה המזל, צוות המל"ט הצליח לשמור על המשך הטיסה ולהביאו בבטחה לבסיס הבית שלו".

העימות הזה היה דומה לתקרית דומה במרץ האחרון מעל הים השחור, שבה פגע מטוס קרב רוסי מסוג Su-27 במדחף של מל"ט מעקב אמריקאי המל"ט הזה התרסק למים.

מוקדם יותר החודש הודיע הפנטגון כי הוא שולח מטוסים אמריקאים נוספים לאזור, כולל מטוסי קרב מתקדמים F-35, כמו גם משחתת טילים ושתי ספינות מלחמה. לארה"ב יש כ-900 חיילים בסוריה המסייעים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהנהגת הכורדים, להילחם בשרידי המדינה האסלאמית.

 

רוסיה סוריה מל"טים דאעש ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד