י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא הצטרפנו בשביל לקדם רפורמה"

סערת חוק יסוד לימוד התורה: 'המודיע' דוחה את המתקפה ומסביר את העיתוי

אחרי הסערה שהתעוררה אמש סביב הצעת חוק יסוד ערך לימוד התורה, ביטאון אגו"י משגר מסר ברור: "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם". עוד נטען: "את הפרסום הרעשני יזם עיתונאי"

סערת חוק יסוד לימוד התורה: 'המודיע' דוחה את המתקפה ומסביר את העיתוי
יומונים חרדים צילום: סופיה גורדון, פלאש 90

אחרי הסערה בעקבות החלטת סיעת יהדות התורה להגיש את חוק יסוד ערך לימוד התורה, בביטאון אגודת ישראל "המודיע" דוחים הבוקר (רביעי) את המתקפות ומעבירים מסר ברור.

במאמר בעיתון הובהר כי אין קשר בין העברת החוק לצמצום עילת הסבירות להגשת החוק: "איש לא היה מעלה בדעתו להגיש הצעה זו למחרת ההצבעה על צמצום עילת הסבירות ועל מה שנלווה להצבעה זו. היא הוגשה כבר לפני עשרה ימים, לא בסתר או בהיחבא כי אם בגלוי כחלק מההסכם הקואליציוני שנחתם ברבים והונח גם על שולחן הכנסת", נכתב בעיתון.

עוד נכתב: "את הפרסום הרעשני יזם עיתונאי שמצא במאגר הכנסת את מה שהוגש כבר לפני עשרה ימים, ובתקשורת ניסו לייחס זאת לנגזרת מצמצום עילת הסבירות והמהומה גברה עד לב השמיים. זה לא נכון. העיתוי אינו שלנו".

בהקשר לרפורמה המשפטית נכתב: "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם".

עוד נכתב: "אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים. לא רק שאינה מעוניינת להוסיף שמן למדורה האוחזת בזירה הציבורית, אלא היא מצפה ומייחלת שיאוחו הקרעים".

 

 

המודיע חוק יסוד ערך לימוד התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד