כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סף קריסה

ראש הכולל עדיין מאושפז בחו"ל: "מקווים שמצבו הרפואי יאפשר לו לטוס ארצה"

מרביץ התורה הגדול קרס בעיצומו של מסע לגיסו כספים מעבר לים • הוא עבר ניתוח מורכב ומאז הוא מאושפז במצב לא פשוט • המשפחה נמצאת על סף קריסה והכולל כולו בסכנת סגירה • הגאון רבי גואל אלקריף נזעק לסייע: מי שיתרום לו - לא רגיש בחסרון הדמים

ראש הכולל עדיין מאושפז בחו"ל: "מקווים שמצבו הרפואי יאפשר לו לטוס ארצה"
בית חולים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחד מגדולי תלמידי החכמים בישראל, יהודי חשוב העומד בראשו של כולל אברכים בעל שם, מאושפז באחרונה בחו"ל במצב לא פשוט, לאחר שקרס במהלך מסע שערך מעבר לים כדי לגייס כספים לטובת הכולל שבראשו הוא עומד.

להצלת נפשות הקליקו כאן>>>

"ימים לא קלים עוברים על עולם התורה", מסבירים בני משפחתו של ראש הכולל המאושפז. "היוקר מאמיר, התורמים מתקשים מאוד לעמוד בסכומים שהיו רגילים לתרום, והאברכים עצמם מתקשים להחזיק מעמד עם מלגה צנועה כבעבר.

"בגלל זה נאלץ ראש משפחתנו לכתת את רגליו ולהגיע לחו"ל, כדי לגייס כספים עבור הכולל החשוב. הבעיה ששם הוא לא עמד בלחץ הנפשי הכבד, ופשוט קרס. הוא הובהל לבית החולים, עבר ניתוח מאוד מורכב, ומאז הוא מאושפז במצב לא פשוט, ואנחנו מאוד דואגים לו".

מי שנחלץ לטובתו הוא הגאון רבי גואל אלקריף שליט"א שמכיר את המקרה מקרוב. בפניה מיוחדת לציבור הוא מציע לשומעי לקחו הצעה משתלמת במיוחד...

בדבריו מחדד הגר"ג אלקריף את העובדה שהמילה 'דמים' בלשון הקדוש משמשת לשתי משמעויות שונות ואפילו מנוגדות – דם מצד אחד, וכסף מהצד האחר.

הרב מצטט את דברי ה'שבט מוסר' שכתב כבר לפני 450 שנה, שהעובדה שהמילה משמשת לשתי משמעויות אינה בכדי, כי יש קשר הדוק בין שתיהן.

"מה קורה לאדם שתורם דם מגופו", שואל הרב אלקריף, "הוא מציל חיי אחרים ולא מפסיד כלום, כי הגוף שלו משלים את החסר במהירות ומייצר דם נוסף במקום זה שנתרם. כך גם לגבי מי שתורם כסף לצדקה, הקב"ה מפצה אותו על כך במהירות ולא יחסר לו כלום!".

דמיון נוסף בין שני סוגי הדמים, אומר הרב אלקריף שליט"א, הוא גם בתועלת שאפשר להפיק מהם. "שני ליטרים של דם יכולים להחזיק גוף של 80 קילו, הוא פעיל, הוא רץ, עובד, מקים מוסדות של תורה וחסד מכוחו של מעט דם.

"כך גם הכסף, אפשר לתרום סכום לצדקה, ומכוחו של הסכום הזה יעמדו מוסדות תורה וחסד, תינצל משפחה שלמה, יינצלו חייו של תלמיד חכם עצום הנמצא בסכנת נפשות... דמים בדמים נגעו".

"כל יהודי ישתדל לקחת את המצוה הזאת שהקב"ה זימן לידיים שלנו, להציל תלמיד חכם מסכנת נפשות ולהציל משפחה שלמה ונזכה כולם לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן ואמן".

להצלת נפשות הקליקו כאן>>>

ראש כולל קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד