כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההפקרות חוגגת

משלוחי נשק אמריקאים לאוקראינה הגיעו לידי כנופיות פשע

כמה משלוחי נשק אמריקאים שהיו מיועדים לאוקראינה הגיעו לידי כנופיות פשע, סוחרי נשק, כך מסר ארגון שעוקב אחרי נשק ברחבי העולם. כנופיות פשע אגרו רובים, משגרי רימונים ואלפי כדורים של תחמושת

משלוחי נשק אמריקאים לאוקראינה הגיעו לידי כנופיות פשע
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

משלוחי הנשק של משרד ההגנה האמריקני לאוקראינה הגיעו לאוקראינה עם מעט מאוד פיקוח, ולעתים הגיעו לידי כנופיות פשע וסוחרי נשק.

רשת פוקס ניוז מדווחת כי כנופיות פושעים באוקראינה שמו את ידיהן על כמה משלוחים אמריקאים של משגרי רימונים, מקלעים, רובים, אפודים חסיני ירי ואלפי כדורים של תחמושת מאז שהחלה ארה"ב לספק לצבא האוקראיני נשק, כך על פי דו"ח המפקח הכללי של משרד ההגנה שהגיע לידי ארגון שעוקב אחר נשק בעולם.

הדו"ח בן 19 העמודים, שהוצא באוקטובר האחרון והפך לפומבי רק לאחר בקשה מכוח חוק חופש המידע של מפרט מקרים ספציפיים שבהם משלוחים אמריקאים יורטו על ידי אנשים פליליים באוקראינה. דוגמה אחת, שירותי הביטחון של אוקראינה, שיבשו מזימה של כנופיות להתחזות "כחברים בארגון סיוע הומניטרי שחילק אפודים חסיני ירי".

"הקבוצה ייבאה את האפודים באופן לא חוקי ומכרה אותם, במקום חילקה אותם לכוחות אוקראינים. חבר בקבוצה נמצא עם מאגר של אפודות בשווי 17,000 דולר", נכתב בדו"ח.

במקרה אחר, השירות החשאי של אוקראינה תפס קבוצה של סוחרי נשק שמכרו נשק ותחמושת שנגנבו מהחזית בדרום אוקראינה, נכתב בדו"ח.

במקרים אחרים, נמצאו קבוצות פליליות שאחסנו כלי נשק שנשלחו לאוקראינה על ידי ארצות הברית.

"באמצע אוגוסט 2022, השירות החשאי תפס קבוצה של חברי גדוד מתנדבים שלקחו יותר מ-60 רובים וכמעט 1,000 כדורים של תחמושת ואחסנו אותם באופן לא חוקי במחסן, ככל הנראה למכירה בשוק השחור", נכתב בדו"ח.

מלחמת אוקראינה רוסיה כנופיות ארגוני פשע תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד