כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חדש ומסקרן

מכונית חלומית משוודיה: הכירו את Lynk&Co

מותג רכב חדש ומסקרן בישראל, מביא בשורה עם ניסיון לעשות את הדברים אחרת – לגרום לנו לחוות את המכונית שלנו באופן שונה לגמרי ממה שהכרנו עד היום. הכירו את לינק&קו

מכונית חלומית משוודיה: הכירו את Lynk&Co
חלל הפנים של Lynk&Co צילום: יצרן

עולם הרכב עובר שינוי מהותי. המהפכה הראשונה מאז שהמכונית הראשונה יצאה מטרטרת לכבישי העולם לפני יותר מ-100 שנים. הכוונה היא כמובן למעבר לחשמל המשנה את סדרי העולם. אולם, התשתיות במירוץ להשיג את קצב הצמיחה המהיר של הרכב החשמלי וזה מאד מתסכל את המאמצים הראשונים המוצאים עצמם עם מוצר טכנולוגי מוביל, שקשה לחיות איתו.

בנוסף, ישנו דור חדש של רוכשי מכוניות. דור צעיר שרואה במותגי הרכב שהוריהם רכשו כמיושנים וארכאיים ואלה לא מדברים אליהם כלל. גם הימים של "הכנה לרדיו" כבר עברו מזמן, היום הציפייה מרכב חדש היא שהוא יכלול את "הכל" – וזה אומר בפירוש כך: הכל במונחי אבזור הנוחות, אבזור הבטיחות וטכנולוגיות חסינות עתיד שניתן לעדכן מה"אוויר".

הלינק נולד

הסיפור של Lynk&Co מתחיל כאשר GEELY רוכשת את וולוו – מותג הפרימיום השוודי לו יש מוניטין מעולה בעולמות הבטיחות ומערכות ההנעה המתקדמות וכמובן היסטוריה ארוכה, ססגונית וחשוב מזה בסיס ידע עצום. לאחר לא מעט חששות, GEELY עשתה בדיוק את מה שהיה צריך (וההפך ממה שרבים ציפו לו): שפכה כמות אדירה של כספים לעבר המטה של וולוו בגוטנבורג (שוודיה) ונתנה לאנשים הטובים שם לעבוד. דור המכוניות שיצא אחר כך מוולוו היה ללא ספק הכי רענן, חדשני ואיכותי שוולוו אי פעם יצרה. חגיגה אמיתית.

בהמשך GEELY לא רק שהצמיחה את וולוו לרמה חדשה של איכות וחדשנות, אלא גם הוסיפה לתיק המותגים שלה שני מותגי ספורט איקוניים: לוטוס הבריטית שתמיד יצרה מכוניות ספורט מלהיבות ומערבות לנהיגה וכמובן את פולסטאר (כוכב הצפון) ש"עלתה שלב" מלהיות החטיבה הספורטיבית – יש יאמרו הפרועה – של וולוו, לסטאטוס של מותג עצמאי – 100% חשמלי בעל עיצוב מובחן ואיכויות ברמה הגבוהה ביותר – כל זה מתובל במאות כוחות סוס – מאות.

אלא שוולוו פונה לקהל מאד מסויים. קהל מיושב בדעתו שהפרוטה נמצאת בכיסו והוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ולמה הוא מצפה מהוולוו שלו. כך שב-2016 נוסדה בגונטברג – ממש ליד וולוו – Lynk&Co שנועד לדבר לקהל צעיר הרבה יותר, משכיל ועצמאי שחשוב לו להיות מחובר כל העת (מכאן ה-lynk) ולא מתפשר על האיכות, האבזור וכמובן נוחות נסיעה מעולה, ביצועים מלהיבים ופליטת מזהמים מזערית – כדי לשמור על הסביבה. השורה התחתונה היא שהלקוח של Lynk&Co מקבל חבילה מאד עשירה בכל מימד ובמחיר מאד הוגן – לא רק ביחס לוולוו עצמה אלא גם ביחס למותגי מיינסטרים עממיים.

רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים כאן ליצירת קשר>>>


ה-Lynk&Co בישראל • רוני נאק

01

עד שיגיעו אלינו הדגמים הנוספים של היצרן, בישראל משווק דגם הנקרא 01. זהו רכב פנאי קומפקטי שעומד, מבחינת הממדים, מול רבי המכר של הסגמנט כמו טויוטה ראב-4, יונדאי טוסון ודומיהם. הבסיס המכאני של הרכב המסקרן הזה הוא 100% וולוו, וליתר דיוק גרסת הפלאג-אין הייבריד של וולוו XC40 העולה הרבה יותר. מה זה פלאג-אין הייבריד? זו מערכת הנעה המשלבת מנוע טורבו בנזין חזק יחד עם מנוע חשמלי וסוללה גדולה שנטענת גם מרשת החשמל ומסוגלת לספק טווח נסיעה של עשרות קילומטרים – 75 ק"מ לפי המפרט הרשמי של היצרן.

זה בהחלט שמספיק ליוממות של רובנו. קילומטרים שבהם תיאורטית מנוע הבנזין לא מופעל כלל ואין צריכת דלק או זיהום אוויר. לנסיעות הארוכות, הנהג של ה-01 משוחרר לגמרי מחרדת הטווח של בעלי הרכב החשמלי והוא מתדלק את הרכב באופן שבו כולנו רגילים לו.

ההישענות על הטכנולוגיות והידע המוכחים של וולוו וספציפית של ה-XC40 המצוין, נותנת ללקוח ראש שקט בידיעה שלא מדובר בהנפצה של מותג-אינסטנט ואסופה של רכיבים מהמדף. לינק&קו נהנית כאן מההשקעה האדירה במחקר ופיתוח של וולוו. יש לזה ממדים רבים: מבנה מערכת ההנעה, חלוקת המשקל, כיול ואיזון המתלים, קשיחות השלדה וההגנה על הולכי רגל, שילוב מערך נרחב של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות לנהג – אשר עומדות בסטנדרט האירופאי המחמיר.


חלל פנים נרחב • קרדיט: יצרן

זו עובדה ידועה בעולם הרכב שמכל הפיצ'רים שיש למכונית, הדבר האחד המשפיע ביותר על הלקוח זה העיצוב. לכן לינק&קו שכרה לא פחות ממעצב על, פטר הורבורי (שלמרצה הצער נפטר ביוני השנה) אשר יצר לאורך הקריירה המפוארת שלו מכוניות רבות שאת חלקן אתם בטח מכירים כמו וולוו 850, מיצובישי כריזמה ורבות אחרות. סטודיו העיצוב של פטר יצר על אותה הפלטפורמה הטכנולוגית המתקדמת, עיצוב יוצא דופן וכזה שניתן לזהות בקלות ממרחק.

מתא הנוסעים האיכותי המשלב ריפודים מחומרים ממוחזרים ובעל אבזור נוחות רב ביותר. בנוסף, תא הנהג הוא כמובן דיגיטלי מלא ועם הדגש של היצרנית על הקישוריות, תהנו ממשקי קארפליי ואנדרואיד שעובדים באופן המהיר והחלק ביותר שאנו מכירים בקבוצת הרכב הזו. לא מעט בזכות שימוש במעבדים ושבבים עוצמתיים הרבה יותר ממש שיש במרבית המכוניות – וזה ניכר.

התוצאה היא רכב פנאי, איכותי, מעוצב באופן ייחודי ומושך, חבילת אבזור מאד, מאד עשירה ויחידת הנעה מרשימה בעוצמתה ובחיסכון שהיא יכולה ליצור. שילוב מבריק של כשר המצאה, עיצוב ואיכות שוודית "וולוואית" טיפוסית יחד עם הטוויסט המתחכם של דורנו שהוא הרבה יותר מעודכן, עירני ויודע בדיוק למה הוא מצפה מהמכונית שלו.

|
מטה החברה בשוודיה מעוצב כחלל שמעודד יצירתיות • קרדיט: יצרן

Lynk&Co מובילה את המחנה במובן הזה. למרות גילה הצעיר, ההישענות על שנים ארוכות של ידע בעולם הרכב המגיע מהצד של וולוו בשילוב החדשנות והכוח התעשייתי של GEELY שיכולים יחד להגיש לציבור בישראל רכב פנאי מבריק. ועוד היד נטויה כי הדגמים הבאים שיגיעו יהיו וואהו!

שוודיה רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד