כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פספסו את התחנה

התייקרות התחב"צ: השרים בהודעה על רפורמה עתידית

לאחר הביקורת על העלאת מחירי התחבורה הציבורית משרד התחבורה מוציא הודעה בה הוא מבשר על רפורמת "צדק תחבורתי" | אלא שלא ברור מה היא כבר תסייע כעת ולמה צריך עוד רפורמה

התייקרות התחב"צ: השרים בהודעה על רפורמה עתידית
חרדים בתחנת אוטובוס צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאור הביקורת הציבורית העזה שנמתחה על משרד החבורה בשל עליית מחירי התחבורה הציבורית אמש (שלישי) בשיעור של 12 אחוזים, שר האוצר ושרת התחבורה מפרסמים הודעה בה הם מבשרים על מניעת עליית מחירי התחבורה הציבורית.

בהודעה עצמה הם כותבים כי "מתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ב-12%, גובשה בין משרד התחבורה ומשרד האוצר תכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית".

הרפורמה כוללת הנחות של 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50% לזכאי ביטוח לאומי ו-50% לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 וכן 33% הנחה לצעירים מגיל 18-26 על חופשי חודשי באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות.

לא ברור מהם לוחות הזמנים להפעלת אותה תכנית שרגב התעקשה שתעבור בחוק ההסדרים וכיצד היא תסייע לאזרחים הגרים באזור המרכז שמעוניינים לסוע בתחבורה ציבורית. בנוסף אחת הביקורות שנמתחה על הרפורמה היא שהתקציב הזה הושג על חשבון שיפור השרות בתחבורה הציבורית. כלומר, האוטובוסים יהיו זולים יותר, אבל לא תדירים יותר או צפופים פחות. אך כמדומה שההודעה לא מספקת די תשובות לנוסעים שכיסם התדלדל עוד יותר.

כזכור, לפני כחודש הייתה צפויה להיכנס לתוקפה העלאת המחירים אלא שימים ספורים טרם עליית מחירי התחבורה הציבורית, הושג סיכום בין משרדי הממשלה הרלוונטיים שיאפשר דחייה בהעלאת המחירים. לאחר ההתייקרות, כרטיס נסיעה בודד יעלה 6 שקלים במקום 5.5 שקלים, מחירו כיום, אך העלייה במחירים תחול בשיעור דומה גם על סכומים גדולים יותר. כתוצאה מהסדר נסיעות חודשי או בנסיעות ברכבת מה שיכול להגיע לעשרות שקלים מידי חודש.

תחבורה ציבורית מחירי מחירים העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד