כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רָחַק מִמֶּנִּי מְנַחֵם מֵשִׁיב נַפְשִׁי

מרן הגרי"ג: כשהגענו לכותל אבא החל לבכות

תיעוד של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בשיחה שמסר לתלמידים על תשעה באב • רבי ברוך בער היה בוכה בתשעה באב כי הרגיש שחסר לו • כשהגענו לארץ פעם ראשונה עלינו לכותל ואבא התחיל לבכות כי נזכר בחורבן • וגם תיעוד של מרן הגרי"ג בתשעה באב האחרון אומר קינות בביתו

מרן הגרי"ג: כשהגענו לכותל אבא החל לבכות
מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל מקונן על החורבן צילום: שוקי לרר

דבריו המלאים של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל שהסתלק מעמנו בחודשים האחרנים בשיחות לתלמידים על תשעה באב: "אני זוכר אדם גדול, בבין המצרים בתפילה בפסוקי דזמרה אנחנו מזכירים הרבה ירושלים, המילה ירושלים מוזכרת הרבה פעמים, אז כשהוא אמר את המילה ירושלים הדגיש אותה בהרגשה שאין ירושלים, אני ראיתי, בבין המצרים כשהיו מזכירים את המילה ירושלים, בונה ירושלים השם, יש הרבה פסוקים על ירושלים, מוזכר בפסוקי דזמרה, הרבה פעמים מוזכר ירושלים, בתפילה גם כן, אבל גם בפסוקי דזמרה הרבה פעמים ירושלים, כשהיה אומר ירושלים היה נעצר, אין ירושלים, החורבן, כך ראיתי".

"אני שמעתי מאבא זיכרונו לברכה, רבי ברוך בער בתשעה באב בכה, היה בוכה בתשעה באב, היה בוכה! הוא בכה בתשעה באב! הוא הרגיש שחסר לו, חסר לו, היה בעל אמונה, מדרגה של אמונה, אז הוא מרגיש: כואב לו, כואב לו אז הוא בוכה, בכה ממילא, לא בצורה מלאכותית, כך הטבע שלו, ממילא".

"אני זוכר כשהגענו לארץ מחוץ לארץ, בפעם ראשונה הגענו לכותל: אבא התחיל לבכות, התחיל לבכות! הגענו לכותל והוא התחיל לבכות, זה חסר, נזכרים על החורבן. זה מדרגה, בעל אמונה, בעלי אמונה, בעלי אמונה – בעלי מדרגה, שהקדושה... חיסרון הקדושה אכפת".

מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בט' באב האחרון לחייו

הרב גרשון אדלשטיין תשעה באב חורבן הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד