כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ארה"ב דורשת לשחררו

צבא ניז'ר הודיע על הפיכה, והודיע כי הנשיא הודח מהשלטון

פקידים מחילות שונים בצבא ניז'ר אמרו כי החליטו לשים קץ למשטר הנוכחי. גורמי ביטחון הודיעו שחיילים מחזיקים את הנשיא באזום בארמון בבירה. ביטלו את החוקה, השעו את כל המוסדות וסגרו את גבולות המדינה

צבא ניז'ר הודיע על הפיכה, והודיע כי הנשיא הודח מהשלטון
קצינים בצבא ניז'ר מודיעים על ההפיכה צילום: צילום מסך

חיילים במדינת ניז'ר שבמערב אפריקה הכריזו על הפיכה צבאית בטלוויזיה הלאומית. הם אמרו שהם ביטלו את החוקה, השעו את כל המוסדות וסגרו את גבולות המדינה.

נשיא ניז'ר מוחמד בזום מוחזק על ידי חיילים מהמשמר הנשיאותי מאז תחילת רביעי. הובטחה לו "התמיכה הבלתי מעורערת" של וושינגטון בשיחה משר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן.

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס אמר כי שוחח עם הנשיא והציע את תמיכתו המלאה של האו"ם.ממר באזום הוא בעל ברית מערבי מרכזי במאבק נגד המיליטנטיות האיסלאמיסטית במערב אפריקה.

שתי מדינות שכנות, מאלי ובורקינה פאסו, חוו הפיכות על ידי התקוממויות ג'יהאד איסלאמי בשנים האחרונות. בשתי המדינות הסתכסכו המנהיגים הצבאיים החדשים עם צרפת, המעצמה הקולוניאלית לשעבר, ששלטה בעבר גם בניז'ר.

בהודעה בטלוויזיה אמר קצין בכיר אמאדו אבדרמאן, לצד תשעה חיילים נוספים במדים מאחוריו: "אנחנו, כוחות ההגנה והביטחון החלטנו לשים קץ למשטר שאתם מכירים. זה בעקבות ההידרדרות המתמשכת של המצב הביטחוני, וממשל כלכלי וחברתי לקוי".

עוד אמר כי כל מוסדות המדינה הושעו וכי ראשי המשרדים ידאגו לעניינים השוטפים. "כל השותפים החיצוניים מתבקשים לא להתערב", המשיך. "הגבולות היבשתיים והאוויריים סגורים עד שהמצב יתייצב".

הוא הוסיף כי עוצר לילה ייכנס לתוקף מ-22:00 עד 05:00 שעון מקומי עד להודעה חדשה. לאחר ההודעה בטלוויזיה קרא שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לשחרר את הנשיא מוחמד באזום. הוא אמר במסיבת עיתונאים בניו זילנד כי "זה בבירור מהווה מאמץ לתפוס את השלטון בכוח ולשבש את החוקה".

הפיכה צבאית אפריקה אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד