כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הפגישה המשולשת

אבו מאזן ומנהיג חמאס ביקשו מארדואן לבטל את ההגעה של נתניהו

ראש הרש"פ אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס ביקשו מהנשיא ארדואן בפגישתם אתמול לבטל את ההזמנה של נתניהו להגיע לטורקיה. הפגישה "עסקה בקווים כלליים שאמורים לדון בישיבת הפלגים הפלסטיניים בקהיר בסוף החודש"

אבו מאזן ומנהיג חמאס ביקשו מארדואן לבטל את ההגעה של נתניהו
ארדואן ואבו מאזן בטורקיה צילום: לשכת נשיא טורקיה

אתמול נפגש נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, עם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בבירה אנקרה, במטרה להגיע להסכמה על "אסטרטגיה לאומית לגבי האתגרים העומדים בפני המטרה הפלסטינית", במיוחד בצל עלייתה של "ממשלת הימין הישראלי הנוכחית", כך מציין העיתון הלבנוני אל-אח'באר.

על פי הדיווח, גורמים בתנועות "חמאס" ו"פתח" ציינו כי הפגישה "עסקה בקווים כלליים שאמורים לדון בישיבת הפלגים הפלסטיניים בקהיר בסוף החודש". לאח'באר נודע, כי "הנייה ועבאס ביקש מארדואן לבטל את ההזמנה שהציע לראש ממשלת הכיבוש, בנימין נתניהו", לבקר בטורקיה, כי זה "מהווה גלגל הצלה לממשלה הקיצונית בישראל".

מקורות טורקים אמרו לעיתון הערבי כי "עבאס תדרך את ארדואן על ההתפתחויות האחרונות בנושא הפלסטיני, והם גם דנו ביחסים דו-צדדיים ובדרכים לפיתוחם בכל הרמות, והוסכם על המשך ההתייעצויות הדו-צדדיות", והוסיפו כי "הנשיא הפלסטיני אישר את רצונו המלא להפוך את ישיבות הפלגים הפלסטיניים להצלחה" שתיערך במצרים במהלך הימים הקרובים, מה שיוביל להשגת אחדות לאומית.

עבאס והניה הסכימו גם על הצורך "לאחד מאמצים לאומיים להתמודדות עם הסכנות העולות בעניין הפלסטיני". לדברי מקורות יודעי דבר ששוחחו עם אל-אח'באר, "חמאס עוסק בפתרון הבעיה הקיימת בין הרשות לתנועת הג'יהאד האיסלאמי, לאחר ששירותי הביטחון של הרשות עצרו מספר ג'יהאדיסטים בגדה המערבית".

 

אבו מאזן נתניה טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חמאס איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד