ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מפלה לאובמה: רוב רפובליקני בסנאט

מהפך בארצות הברית: הרפובליקנים זכו ברוב בסנאט והפכו את הנשיא ברק אובמה, ל'ברווז צולע' המתקשה להוביל מהלכים משלו • הרפובליקנים הדיחו מושלים דמוקרטים במספר מדינות • תוצאות הבחירות מצביעות על אי-אימון של הבוחר האמריקני במדיניותו של הנשיא • ואיך המהפך ישפיע על מדיניות הנשיא כלפי ישראל?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

תבוסה מוחצת למפלגה הדמוקרטית ב'בחירות האמצע' לבתי הנבחרים בארה"ב. היום (ד'), לפנות בוקר, שעון ישראל, פורסמו המדגמים בבחירות לבית הנבחרים בוושינגטון.

כפי שמתברר הרפובליקנים כבשו את הסנאט עם זכייתה של נציגתם, ג'וני אמסט באיווה. הבוחרים האמריקנים חוללו מהפך, וסילקו את נציגיהם הדמוקרטים מארקנסו, קולורדו, מונטנה, דרום דקוטה, מערב וירג'יניה וצפון קרוליינה, הם זכו בשבעה מושבים חדשים ובכך העניקו לרפובליקנים רוב בסנאט.

כך גם רבים מהמועמדים הרפובליקנים התמנו לתפקידי מושל, ברחבי ארצות הברית.

הבחירות נתפסו כהצבעת אי-אימון במדיניותו של הנשיא האמריקני ברק אובמה, ושליטתם המוחלטת של הרפובליקנים בשני בתי הקונגרס, תקשה עליו לתפקד והוא יהפוך ל'ברוז צולע' בשארית הקדנציה שלו והוא יתקשה להוביל מהלכים משלו.

מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי, "מדובר בלילה קשה עבור המפלגה שלנו". מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, צפוי להתמנות למנהיג הרוב.

לניצחון הרפובליקני המוחץ השלכות גם על מדיניוות הנשיא כלפי ישראל. והנשיא יתקשה להוביל מהלכים משמעותיים במדיניות החוץ בניגוד לעמדת הרוב הרפובליקני האוהד את ממשל נתניהו.

בחודשים הקרובים צפוי הממשל לחתום על הסכם גרעין עם איראן, בניגוד לעמדת ישארל הרואה בו 'הסכם רע'. לביקורת הישראלית תהיה השפעה מכרעת יותר וצפוי שעמדתה תזכה לתמיכת בתי הנבחרים האמריקניים
ברק אובמה רפובליקנים ישראל ארהב וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד