כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בירת הצפון התייתמה: הגר"ש שלוש הלך לעולמו

רבה הספרדי של חיפה, הגאון רבי שלמה שלוש זצ"ל, הלך לעולמו לאחר שלקה בליבו • צפו בראיון האחרון עמו

הגר"ש שלוש. צילום: פלאש 90
הגר"ש שלוש. צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: בחיפה נפטר הבוקר הגאון רבי שלמה שלוש זצ"ל רבה של העיר והוא בן 72 בפטירתו.

הרב שלוש אושפז בבית החולים כרמל בחיפה בימים האחרונים, לאחר שלקה בליבו. מצבו הדרדר והבוקר השיב את נשמתו לבוראה.

‏הגר"ש שלוש זצ"ל נולד במקנס שבמרוקו בי"ב טבת תש"ב למשפחת רבנים, מצאצאי הרב חיים ברדוגו זצ"ל, רבו של הרב הראשי הקודם לחיפה, הרב יוסף משאש זצ"ל‏. ובבחרותו למד בישיבה התיכונית "עץ חיים" בטנג'יר.

בחודש תמוז תשכ"ג עלה לישראל יחד עם הוריו רבי אברהם ומרת מזל-טוב ולמד בישיבת חברון. הוסמך לרבנות על ידי הרב אברהם נשר ‏והרב ניסים עזראן, וכן על ידי הגר"ע יוסף זצ"ל.

שימש רב קהילה בשכונת קריית יובל בירושלים. בחודש ניסן תשל"ה קיבל תעודת כושר לדיינות מהרבנות הראשית. בתשל"ו מונה לדיין בחיפה ועבר לגור בעיר. בשנת ‏תשנ"ג מונה לרבה הראשי הספרדי של חיפה והחליף את קודמו, הגאון רבי אליהו בקשי דורון ש‏מונה לראשון לציון והרב הראשי לישראל.

הלוויתו תצא בשעה 12:00 בצהריים מביתו ברחוב גאולה 46 בחיפה דרך ישיבת מורשה בדרכה לבני ברק לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

הרב שלוש בראיון האחרון ל'בחדרי חרדים'. נערך בי"ח תשרי, מחוץ לישיבת מועצת הרבנות שדנה בשאלת הכושר של הרב שטרן.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הספיד את הרב שלוש ואמר: "הרב היה מוותיקי רבני הערים והדיינים בישראל ואחד החברים הפעילים במועצת הרבנות הראשית בנושאי יהדות, הלכה, כשרות, שבת וכל הנושאים בהם עסקה הרבנות בעשרות השנים האחרונות.

"מדובר בבשורה קשה לעיר חיפה, למועצת הרבנות הראשית ולעולם הרבנות כולו".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ספד לרב שלוש: "הרב שלוש היה תלמיד חכם גדול, היכרתי אותו בעבודתו כרב בית דין ואח"כ כראב"ד. ליבו היה פתח למצוקות בני הזוג שהגיעו אליו והוא גם עמד בראש הרכב מיוחד שעסק בפתרון בעיות ממזרות ועגונות. בזכות פסקיו ההלכתיים נפתרו בעיות רבות.

"הוא ראה בעבודת בית הדין עבודת קודש והקדיש לה שעות רבות, מאז ומעולם היו חשובים לו לא רק עבודת הדיינים אלא גם המערך הכולל של הארת פנים לכל פונה לבית הדין. אין ספק שחסרונו יורגש מאוד בעולם הדיינות והרבנות".
פטירה חיפה רבנות קרית יובל הרב שלוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד