י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"עילת הסבירות זה תיקון קטן"

נתניהו: "האופוזיציה רואה שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בריאיון לטלוויזיה האמריקנית למשבר סביב חקיקת הרפורמה ואמר: "עילת הסבירות זה תיקון קטן, זה מתואר כקץ הדמוקרטיה הישראלית אבל כשהאבק ישקע כולם יראו". נתניהו הוסיף: "באופוזיציה רואים שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם"

נתניהו: "האופוזיציה רואה שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם"
נתניהו בראיון לאל ערביה צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (חמישי) ריאיון לטלוויזיה האמריקנית והתייחס לקידום הרפורמה המשפטית וליחסים בין ישראל לארצות הברית.

ראש הממשלה סיפר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזמין אותו לארצות הברית בהמשך השנה ואמר: "אני מקשיב לביידן. אנחנו מתקדמים עם החקיקה הכי לאט שאפשר".

נתניהו הוסיף: "אני חושב שאנחנו חייבים להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית למסלול". לדבריו, "אני חושב שישראל תהיה דמוקרטיה חזקה יותר לאחר שיאושרו כמה רפורמות. אנחנו מנסים להביא את המטוטלת לאמצע".

נתניהו הוסיף ואמר: "עילת הסבירות זה תיקון קטן, זה מתואר כקץ הדמוקרטיה הישראלית אבל כשהאבק ישקע כולם יראו". 

על הניסיונות להגיע לחקיקה בהסכמה עם האופוזיציה אמר: "השהינו את החקיקה כדי להשיג פשרה אבל לא הצלחנו. עכשיו הם רואים שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם ואני מקווה שהם ירצו שנחוקק ביחד איתם".

נתניהו הסביר כי המטרה היא להגיע להסכמות רחבות בציבור ולא בהכרח מול הפוליטיקאים.

על הביקור הצפוי בארה"ב אמר: "בשיחת הטלפון ביננו הנשיא ביידן הזמין אותי לבית הלבן - אני חושב שבספטמבר. אנחנו נקבע תאריך".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אנשים לא מבינים דמוקרטיות. יכולות להיות מחלוקות, ואנשים מביעים את דעתם ומפגינים. בסוף מתקבלות החלטות דמוקרטיות חשובות". 

 

 

בנימין נתניהו עילת הסבירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד